کد خبر: ۲۰۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
معاون امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در سال گذشته مجموعا ۳هزار و ۶۷۰ مورد دستور و آرای قضائی قلع و قمع اجرا شد و ۳۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الله هادیان معاون امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴هزار و ۶۳۷ مورد در مساحتی معادل ۳۵۱ هکتار شناسایی شد.

وی افزود: در این زمینه حدود ۴هزار دستور قضائی در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون فوق الذکر اخذ و در ۶۳۹ مورد نیز برابر ماده ۳ قانون در محاکم قضائی کیفری اعلام جرم شد.

معاون امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: در سال گذشته مجموعا ۳هزار و ۶۷۰ مورد دستور و آرای قضائی قلع و قمع اجرا شد و ۳۱۷ هکتار از اراضی به چرخه تولید بازگشت.

هادیان تصریح کرد: با توجه به اجتناب ناپذیر بودن اجرای احکام قطعی قضایی و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی مجدداً تأکید بر این بوده هر نوع ساخت‌وساز اعم از احداث بنا، فنس کشی، دیوارکشی و حصاربندی بدون اخذ مجوز در اراضی کشاورزی ممنوع و موجب پیگرد قانونی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداران قبل از هر اقدامی در اراضی کشاورزی حتماً نسبت به طی مراحل قانونی از طریق امور اراضی جهاد کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار