کد خبر: ۲۰۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
وزیر صمت گفت: اطلاع‌رسانی درباره مبارزه با قاچاق کالا باید گسترش یابد که در این حوزه اتحادیه‌ها، اصناف و رسانه‌ها، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

سیدرضا فاطمی‌امین گفت: در موضوع مبارزه با قاچاق کالا، آموزش نقش بسیار مهمی دارد و باید با فرهنگ‌سازی لازم، شبکه‌سازی مناسب در این زمینه انجام شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین بر تسریع در روند مبارزه با قاچاق کالا و گسترش کار تأکید کرد.

پیگیری مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی در قالب ۱۲ راهبرد اصلی و ۳۸ اقدام کلیدی

در نشست ستاد مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در قالب ۱۲ راهبرد اصلی و ۳۸ اقدام کلیدی، موضوع مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی را دنبال می‌کنیم تا مردم به ثبات خاطر و اطمینان عمومی برسند.

به گفته او افکار سنجی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که مردم درصد بسیار بالایی از کالا‌های خارجی موجود در بازار را تقلبی می‌دانند، بنابراین اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته از سوی رسانه‌ها در این حوزه بسیار مؤثر بوده است.

 سامانه اطلاع‌رسانی، سامانه ضمانت کالا، سامانه‌های گمرکی، سامانه جامع انبار‌ها و سامانه مرتبط با کالای استاندارد به‌صورت هم‌زمان برای مبارزه با کالا‌های تقلبی، جعلی، غیراستاندارد و قاچاق به نظام مناسب می‌رسند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت می گوید: قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا در قالب اصلاحیه، اختیارات جدیدی را برای برخورد با متخلفان ارائه کرده است.

 در این قانون آمده است اگر خدماتی که ارائه می‌شود به فرآیند کالای قاچاق کمک می‌کند، جرم محسوب می‌شود. برای مثال اگر صاحب تعمیرگاه کالای قاچاق را عامدانه مصرف می‌کند و در اختیار مشتری قرار می‌دهد، این جرم محسوب است.

برادران گفت:برای برخورد و شناسایی کالا‌های خارج از شبکه، سه ماه فرصت دادیم، اما فرآیند دریافت شناسه کالا توسط تولیدکنندگان از ۱۵ فروردین‌ماه آغازشده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار