کد خبر: ۲۰۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
سخنگوی صنعت برق از برنامه جابه‌جایی بار شبکه برق به میزان ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات که کل ناترازی پیش‌بینی شده برای اوج مصرف برق تابستانه است خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم خاموشی در تابستان امسال نداشته باشیم.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: ناترازی برق در تابستان 1400 به رقم 15 هزار مگاوات رسید، اما ناترازی برق در تابستان امسال با اقداماتی که انجام شده و در دست انجام است، به حدود 10 هزار و 500 مگاوات می‌رسد.

وی افزود: بیشترین میزان جابه‌جایی بار در زمان اوج مصرف برق تابستان گذشته حدود 11 هزار مگاوات بود و امسال نیز به منظور جلوگیری از بروز خاموشی، هدفگذاری شده به اندازه ناترازی برق، یعنی حدود 10 هزار و 500 مگاوات جابه‌جایی بار (پیک‌سایی) داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق تصریح کرد: در تلاشیم با 100 اقدام موثر که از افزایش ظرفیت تولید برق تا مدیریت بخش تقاضا را شامل می‌شود، خاموشی در تابستان امسال نداشته باشیم.

وی ادامه داد: به‌جز بخشی از ناترازی که با افزایش ظرفیت تولید برق کاهش می‌یابد، باقی ناترازی برق که حدود 10 هزار و 500 مگاوات است را با مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف اداری، صنایع، کشاورزی و ... مدیریت خواهیم کرد تا شاهد بروز خاموشی نباشیم.

رجبی مشهدی در خصوص ظرفیت عملی تولید برق در تابستان امسال گفت: تولید عملی واحدهای حرارتی را به میزان 53 هزار مگاوات پیش بینی کرده‌ایم و حدود 6000 مگاوات نیز از طریق نیروگاه‌های برق‌آبی تولید خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار