کد خبر: ۲۰۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
فرماندار تویسرکان:
همدان_فرماندار تویسرکان گفت: برای رشد هرکشور موفق و نظام بالنده نیاز به کار و تولید وجود دارد و کارگران افسران جنگ اقتصادی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشاری در مراسم گرامیداشت روز کارگر در شهرک صنعتی آریکان با تبریک روز کارگر به این عزیزان بیان کرد: کارآفرین و کارگری دو رکن اساسی و جداناپذیر هستند و کار و تلاش کارفرمایان و کارآفرینان با بکارگیری کار گران دلسوز متعهد و کار آمد نتیجه خواهد داد.

افشاری بابیان اینکه درآمد، کسب رزق حلال، تولید که شامل محصول یا خدمت و خود سازی سه هدف مهم اشتغال و کار در دیدگاه دین اسلامی است افزود: بنا به احادیث معتبر مغبوض ترین افراد نزد خداوند متعال کسانی هستند که عمرشان را به بطالت می‌گذرانند.

وی با تاکید بر اینکه کارآفرین و کارگر و قدر و منزلت بالایی دارند تصریح کرد: با توجه به فرمایش پیامبر اکرم (ص) اگر مؤمنی برای کسب حلال از خانه خارج شود و جان خود را از دست دهد شهید محسوب می‌شود.

فرماندار تویسرکان یادآور شد: دشمنان وقتی با جنگ نظامی موفق نشدند جنگ ترکیبی را آغاز کرده اند و ایران کشوری با ظرفیت است و دشمنان همیشه در طول تاریخ قصد تهاجم و غارت آن را داشته است.

افشاری بابیان اینکه ایران حوزه تمدنی قوی دارد و آنهایی که می‌خواهند به دنیا مسلط شوند ایران را تهدیدی برای خود می‌دانند و سعی بر تسلط بر آن را دارند تاکید کرد: امروزه ایران صادر کننده اقلام نفت، بنزین و سایر مشتقات و محصولات پتروشیمی است به این دلیل پتروشیمی ما را تحریم کرده اند.

فرماندار تویسرکان در ادامه یادآور شد: مهمترین شاخص اقتصاد مقاومتی درون زا بودن و متکی به ظرفیت داخلی است و تحریم‌ها را اعمال کردند که سرعت رشد کشور ما را کم کنند و کارآفرین را از کار بیندازد.

افشاری گفت: تحریم‌ها باعث از بین رفتن واسطه‌ها شده است و امروز کارآفرینان خلاق در صحنه باقی ماندند و روز به روز رشد پیدا می‌کنند و آرایش نظام اداری کشور به سمتی در حال شکل گیری است که در خدمت تولید قرار می‌گیرد و شهرستان تویسرکان هم حامی تولید است.

فرماندار تویسرکان بیان کرد: هیچ بانک و مؤسسه ای اجازه مسدود کردن حساب هیچ کارفرمایی را ندارد و نگاه کارفرمایان به کارگر باید نگاه ارزشی باشد که موجب تشویق کارگر برای وقت گذاشتن و بهتر کار کردن فرد می‌شود.

افشاری بابیان اینکه استفاده از نیروهای بومی ما را ترغیب به حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی می‌کند تصریح کرد: توجه به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی بسیار کارآمد است و انتقاد یک دانشجو در مقابل رهبر انقلاب اسلامی و انتقاد به ریاست جمهوری نشان از مردم سالاری دارد.

کارگران پیشگامان کار جهادی هستند

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در ادامه این مراسم افزود: شما کارگران پیشگامان کار جهادی مروج و ترویج دهنده فرهنگ کار، جهاد ایثار و شهادت طلبی هستید.

کامران کریمی گفت: دشمنان ما امروز همه راه‌ها را در پیش گرفته اند از جنگ و فتنه‌های ۸۸ و ۸۷ و ۹۶ گرفته تا تحریم ظالمانه که کشور ما را ضعیف کنند اما مردم ما با ایستادگی و حمایت از دولت همچنان امید دارند.

کریمی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی و ادبیات اقتصادی کشور را رهبر انقلاب اسلامی اضافه و شاه بیت همه سخنرانی‌های ایشان قرار گرفته است خاطرنشان کرد: از سال ۸۹ با نام گذاری سال‌های جدید در زمینه اقتصاد و اشتغال بوده است که باید این مهم را در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است که در برابر ظلم و تحریم‌ها استوار و محکم بایستند افزود: در حالی که شاهد رشد و توسعه و تکامل این اقتصاد خواهیم بود.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان یادآور شد: عدم وابستگی به صنعت نفت، حمایت از تولیدات داخل، الگوی مصرف و مدیریت جهادی اگر بر اساس تدبیر و علم باشد می‌توانیم این اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم و امروز چاره‌ای جز اینکه دست به دست هم دهیم برای اشتغال آفرینی نداریم وبا فعال سازی واحدهای راکد و نیمه راکد شهرستان که از دغدغه‌های فرماندار این شهرستان است با همراهی و همکاری و مساعدت همه مسئولان و مردم محقق خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار