کد خبر: ۲۰۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا شرایط برای تشکیل توده گردوخاک روی کشور عراق مهیا است از این‌ رو در استان‌های مرزی کشور واقع در غرب و جنوب غرب گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در کل نوار شمالی کشور و استان‌های کردستان، همدان، مرکزی و خراسان رضوی رگبار باران، گاهی وزش باد شدید، همچنین در برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید، گاهی خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه 24 اردیبهشت در مناطقی از کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق سمنان بارش پراکنده، وزش باد شدید و ابرناکی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه 25 اردیبهشت در شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه‌ 26 اردیبهشت در برخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: امروز و فردا شرایط برای تشکیل توده گردوخاک در روی کشور عراق مهیا است از این‌ رو در استان‌های مرزی کشور واقع در غرب و جنوب غرب گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ در این دو روز در جنوب و شمال شرق وزش باد شدید داریم و در برخی نقاط باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: از فردا تا دوشنبه هفته آینده وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود و گردوخاک در برخی مناطق و زابل خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز شنبه ابتدا در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و سپس استان‌های واقع در جنوبی البرز مرکزی افزایش دما داریم  و این شرایط روز یکشنبه در شمال شرق حاکم است و این افزایش دما تا روز سه‌شنبه  27 اردیبهشت تداوم دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری گاهی وزش باد شدید، در بعدازظهر ابری همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 25 و 15 درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه خنک‌ترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 38 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی درباره وضعیت بارش‌ها گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا 16 اردیبهشت 155.4 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 127.9 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 21.5 درصد بیشتر از سال گذشته است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار