کد خبر: ۲۰۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرج گفت: رانندگان متخلف علاوه بر جریمه، نمره منفی می‌گیرند و با ۳۰ نمره منفی گواهینامه آنها ضبط می‌شود.

پیمان کرمی، فرمانده راهور شهرستان کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص جریمه‌های رانندگی، گفت: مجازات جرائم راهنمایی رانندگی برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی هر ۱۰ سال یکبار مصوب و ابلاغ می‌شود که برای ۱۴۰۱ تغییری نداشته و برابر روال سابق است. مبلغ جریمه در خصوص چراغ قرمز ۲۰۰ هزار تومان، توقف ممنوع ۴۰ هزار تومان، سرعت غیرمجاز ۶۰ هزار تومان و حرکت به طور مارپیچ ۱۵۰ هزار تومان است.  

وی از اعمال نمره منفی برای رانندگان متخلف خبر داد و افزود: علاوه بر اعمال قانون برای رانندگان نمره منفی لحاظ می‌شود که وقتی این نمره منفی به ۳۰ برسد، گواهینامه به صورت سیستمی ضبط می‌شود و دیگر راننده حق رانندگی ندارد و باید گواهینامه را تحویل بدهد، باید دوره‌ای را سپری کرده و مجددا گواهینامه بگیرد.

این مقام انتظامی یادآور شد: ۱۲ تخلف برای رانندگان نمره منفی دارد. به عنوان مثال عبور از چراغ قرمز برای رانندگان وسایل شخصی ۴ نمره منفی و برای رانندگان وسایل عمومی ۵ نمره منفی دارد و به محض بروز تخلف و اعمال جریمه بر اساس جداول موجود، نمره منفی برای راننده لحاظ می‌شود.

وی در این خصوص که بسیاری از شهروندان برای کوتاهی زمان چراغ زرد در سطح شهر کرج معترض هستند، گفت: میانگین زمان چراغ زرد ۴ تا ۵ ثانیه است و اگر شهروندان طولانی شدن چراغ زرد در هر مسیری را مطالبه کنند، طی بازدید از محل مسیر بررسی می‌شود و با توجه به حجم خودروها و ترافیک امکان بازنگری در زمان چراغ زرد وجود دارد.

انتهای پیام/ج

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار