کد خبر: ۲۰۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۱.۴۳ درصد به تراز یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۹۸۱ واحدی رسید.

در هفته کاری که گذشت، شاخص کل هم وزن با کاهش ۰.۶۷ درصدی به ارتفاع ۴۲۹ هزار و ۹۸۱ واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱.۲۵ درصد در ارتفاع ۲۶ هزار و ۲۱۹ واحد قرار گرفت.


بیشتر بخوانید

شاخص کل بورس با رشد ۵ هزار واحدی متوقف شد


۲۳ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد در هفته‌ای که گذشت! /هقته قرمز برای بورس به اتمام رسید /هفته‌ای که همه روز بازارا خروج پول حقیقی را شاهد بود

آقای کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: در این هفته صنعت منسوجات با افزایش ۱۹.۷۷ درصد بیشترین رشد را در بین صنایع تجربه کرد و بعد از آن صنعت قند و شکر با ۵.۵۲ درصد و صنعت ذغال سنگ با ۳.۹۸ درصد رشد در رتبه‌های بعدی قرار گرفت. بیشترین کاهش را هم صنعت سایر معادن با ۱۴.۳ درصد داشت و بعد از آن محصولات چوبی با ۷.۳۶ درصد و صنعت خودرو با ۴.۸۲ درصد در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

۲۳ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد در هفته‌ای که گذشت!

به گفته او ارزش معاملات در این هفته در مجموع ۲۳ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد و حق تقدم بود که به طور میانگین ۴ هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان روزانه ارزش معاملات را در این هفته بازار تجربه کرد. شنبه ۵ هزار و ۴۲۶ میلیارد تومان، یکشنبه ۵ هزار و ۵۳ میلیارد تومان، دوشنبه ۴ هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان، سه شنبه ۴ هزار و ۱۵۹ میلیارد تومان و چهارشنبه ۳ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان ارزش معاملات داشته‌ایم.

ارزش معاملات خرد بازار  در هفته قبل تر  ۲۸ هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان بود.

در تمام روزهای هفته، بازار خروج پول افراد حقیقی را تجربه کرد

آقای حسین مرید سادات گفت: روند ورود و خروج پول حقیقی در این هفته به این شکل بود که شنبه ۴۵۱ میلیارد تومان خروج پول حقیقی، یکشنبه ۶۴۶ میلیارد تومان، دوشنبه ۲۹۶ میلیارد تومان، سه شنبه ۶ میلیارد تومان و در نهایت چهارشنبه ۲۲۲ میلیارد تومان خروج پول حقیقی را در بازار شاهد بودیم و در مجموع یک هزار و ۷۰۰ میلیارد خروج نقدینگی داشته ایم. نکته منفی این هفته خروج نقدینگی در تمام روز‌های کاری بوده است.

در هفته قبل تر  هم ۲ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان  خروج پول حقیقی داشته‌ایم.

به گفته مرید سادات میانگین سرانه خرید در این هفته ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای هر شخص حقیقی و میانگین سرانه فروش نیز برای هر شخص حقیقی ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

او گفت: از جمله موارد اثر گذار بر روند بازار در این هفته به موارد تکنیکالی باز می‌گردد. تعطیلات پیش رو نیز بر روند بازار اثر داشت و برای موارد دیگر می‌توان به تغییر نرخ‌ها، خبر احتمال قطعی برق صنایع، نرخ بهره بین بانکی بالای ۲۰ درصدی و اوراق فروشی دولتی اشاره کرد که فروش اوراق دولتی بازار را کاملا در گیر کرده است و به صورت متوسط روزی حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شاهد فروش اوراق بودیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار