کد خبر: ۲۰۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
سرمایه‌گذاران بورس در حالی آخرین روز هفته را به سپری کرد که شاخص کل با سقوط ۷۳۱ واحدی و شاخص هم‌وزن با صعود ۱۳۳۵ واحدی به کار به پایان برد.

سرمایه‌گذاران بورس در حالی آخرین روز هفته را به سپری کرد که شاخص کل با سقوط ۷۳۱ واحدی و شاخص هم‌وزن با صعود ۱۳۳۵ واحدی به کار به پایان برد.
آمار معاملات همچنان پایین است ارزش معاملات روزانه ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته است. به نظر می‌رسد بسیاری از سرمایه‌گذاران در یک‌دوراهی تصمیم‌گیری قرار گرفتته‌اند به طوری که از یک‌سو نسبت به قیمت‌های جهانی نوسان دارد و از یک سوی دیگر قیمت دلار در بازار‌های داخلی نوسان پیدا کرده است.
از نظر تصمیم‌های سیاسی همچنان تکلیف برجام مشخص نشده است و همین امر بر تصمیمات سرمایه‌گذاران اثر گذاشته است.
در بازار جهانی تقویت دلار باعث افت قیمتی طلا و بسیاری از فلزات شده و همین اتفاق بر بازار ایران نیز تاثیر گذاشت به طوری که قیمت سکه در بورس کالا دچار افت شد و به زیر ۱۵ میلیون تومان برگشت و در نماد‌های فولادی و پتروشیمی نیز با افت مواجه شد و نقش بسزایی در جلوگیری از رشد شاخص بورس داشت.
این روز‌ها شاخص بورس روز‌های فرسایشی را سپری می‌کند و از خرید‌های شارپی خبری نیست و با نوسان اندک نسبت به روزگذشته به تعطیلات رفت.
به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۷۳۱ واحد کاهش به یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۵۴۱ واحد و ارزش روز بازار به ۶ هزار و ۱۱۶ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۱۷۸.۶۱ واحد افت به ۳۷۶ هزار و ۶۲۵ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۳۳۵ واحد رشد به ۴۲۹ هزار و ۶۲۵ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۸۲۱ واحد رشد به ۲۶۴ هزار و ۱۶۴ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۱۳۳۹ واحد افت به یک میلیون و ۹۵۳ هزار و ۸۲۲ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۲۷۳ واحد رشد به یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۲۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۹۷۵ واحد کاهش به رقم ۲ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۷۹۷ واحد رسید.
نماد نوری، شپدیس، شپنا، شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ایران داشت و کگل، رمپنا، وبملت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشت.
در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۱۸۴.۵۲ واحد کاهش به رقم ۲۱ هزار و ۲۱۹ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۳ میلیارد و ۱۹۳ میلیون برگ سهم در قالب ۷۷۱ هزار و ۷۱۷ فقره به ارزش ۱۹ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان با مجموع اوراق بدهی دولت داد و ستد کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار