کد خبر: ۲۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
رییس جمهور ونزوئلا گفت: قیمت جهانی نفت باید تقریبا دو برابر شده و به 88 دلار در هر بشکه برسد تا سرمایه‌گذاری در این بخش در سال‌های پیش رو تضمین شود.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا همچنین بر درخواست خود برای برگزاری نشست سران کشورهای عضو اوپک و تولید‌کنندگان نفت خارج از این سازمان مجددا تاکید کرد.

مادورو که کشور رکود زده‌اش برای تامین 96 درصد درآمد ارزی خود به صادرات نفت وابسته است موضع این کشور در آستانه نشست فنی امروز کارشناسان نفتی اوپک و غیراوپک در وین را تشریح کرد.

وی الوجیو دل‌پینو وزیر نفت ونزوئلا را برای تاکید روی درخواست این کشور به منظور اتخاذ اقداماتی در زمینه تقویت قیمت نفت به این نشست فرستاده است.

رییس جمهور ونزوئلا در برنامه تلویزیونی هفتگی خود خاطرنشان کرد: ما قصد داریم در نشست فنی اوپک عناصر فنی و مستنداتی ارائه دهیم مبنی بر اینکه متوسط قیمت نفت که بتواند سرمایه‌گذاری جهانی در این بخش را در پنج الی 10 سال آینده تضمین کند باید 88 دلار در هر بشکه باشد.

مادورو افزود: اگر قیمت نفت 40 دلار بماند سرمایه‌گذاری در صنعت نفت تضعیف خواهد شد و ظرف چند ماه شاهد قیمت‌های 150 تا 200 دلار برای هر بشکه نفت خواهیم بود و این امر برای هیچ کس خوشایند نیست.

نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر در حال حاضر 48 دلار و 56 سنت معامله می‌شود و نفت سبک آمریکا معاملات ماه نوامبر را با قیمت 45 دلار و 55 سنت در هر بشکه به پایان رساند در حالیکه در سال گذشته در همین روزها 85 دلار در هر بشکه داد‌ و ستد می‌شدند.

رییس‌جمهور سوسیالیست ونزوئلا گفت: در نامه‌ای خطاب به سران کشورهای حاضر در نشست فنی وین مجددا پیشنهاد برگزاری نشست سران را مطرح کرده است.

وی افزود: ما سعی داریم بازار نفت را احیا‌ء کنیم و برای این منظور باید هرچه زودتر یک تاریخ تعیین شود.

مادورو گفت: ونزوئلا در حال کار روی پیشنهادی برای برقراری یک کمیته فنی هماهنگ‌کننده میان کشورهای تولید‌کننده نفت برای نظارت روی تولید، بازار و قیمت نفت در سال‌های آینده است.

وی گفت: این یک پیشنهاد محوری است من آن را رسما مطرح کرده ام و الوجیو دل‌پینو وزیر نفت ما که در وین به سر می‌برد آن را روی میز خواهد گذاشت. ونزوئلا این برنامه را با حمایت چند کشور مختلف حاضر در اوپک و خارج از آن مطرح کرده است.

تلاش ونزوئلا برای تغییر قیمت نفت با یک مقاومت شدید از سوی کشورهای ثروتمند‌تر اوپک در حاشیه خلیج فارس و غیراوپکی‌ها مواجه است.

برای مثال مکزیک در نشست فنی امروز حضور دارد، اما تاکنون کاهش تولید نفت خود را رد کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار