کد خبر: ۲۱۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
دکوراسیون و طراحی فضای اداری، تاثیر بسیار مهمی در ایجاد انگیزه کارکنان اداره برای کار و هم چنین جذب مشتری، دارد. هر شرکت و یا سازمان، از چند اتاق تشکیل شده است که در هر اتاق پست های مختلفی از جمله مدیریت، معاونت، امورمالی و غیره، در حال فعالیت هستند. هر کدام از این اتاق ها باید متناسب با اندازه و متراژ و هم چنین نوع پست ، طراحی شوند.

دکوراسیون و طراحی فضای اداری، تاثیر بسیار مهمی در ایجاد انگیزه کارکنان اداره برای کار و هم چنین جذب مشتری، دارد. هر شرکت و یا سازمان، از چند اتاق تشکیل شده است که در هر اتاق پست های مختلفی از جمله مدیریت، معاونت، امورمالی و غیره، در حال فعالیت هستند. هر کدام از این اتاق ها باید متناسب با اندازه و متراژ و هم چنین نوع پست ، طراحی شوند. دقت در طراحی ادرات و انتخاب تجهیزات مناسب، تا حد زیادی می تواند سبب بازدهی بیش تر کارکنان آن شرکت، شود. امروز در این مقاله قصد داریم شما را با عنوان دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد، آشنا کنیم. اگر صاحب شرکت هستید و یا قصد راه اندازی شرکت دارید، توصیه می شود تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد؟

دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت:

همان طور که مدیر یک شرکت، از مهم ترین اعضای تشکیل دهنده یک شرکت به شمار می رود، اتاق مدیریت نیز، به همان اندازه حائز اهمیت است و نباید طراحی و چیدمان آن، نادیده گرفته شود. اهمیت این موضوع به حدی است که شرکت های موفق و آینده نگر، برای افزایش دادن فضای اتاق مدیریت، اقدام به تعویض محیط اداری خود می کنند. اما برخی دیگر از شرکت ها، توجه چندانی به این موضوع نمی کنند. برای طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت، از یک رنگ مناسب یا دیوار پوش معقول، ترجیحا متناسب با رنگ سازمانی شرکت شما، استفاده کنید. هم چنین این تناسب رنگ نیز باید بین کف پوش اتاق و دیوارهای آن نیز، دیده شود. صندلی و میز مدیریت، از بزرگ ترین اشیا موجود در اتاق هستند و باید در انتخاب آن ها، دقت بسیار زیادی به خرج داد و در معرض دید قرار داد. توجه کنید که برای دلنشین و دلچسب کردن هر چه بیش تر فضا، به تناسب رنگ میان میز مدیریت و صندلی آن با دیوارها و کف پوش اتاق، توجه ویژه ای شود. از قرار دادن المان های ارگانیک و گلدان های طبیعی نیز، غافل نشوید.

پلان اتاق مدیریت:

اتاق های مدیریت از نظر فضا، مساحت و دیگر تجهیزات، هزینه بیش تری نسبت به سایر اتاق ها با پلان آزاد دارند. طراحی پلان های اتاق مدیریتی، باید به گونه ای باشد که فضایی خلوت و محرمانه را به وجود آورد. محیط خصوصی در اتاق های پلان آزاد به وسیله مبلمان، میز و صندلی اداری، به وجود می آید اما محیط محرمانه در اتاق مدیریت، باید دارای دیوارهای عایق صوت و صدا، باشند. اندازه دفترهای مدیریتی بسیار مهم است و هرچه این اندازه بزرگ تر باشد، دست طراح برای استفاده از انواع طرح و تجهیزات باز تر است. اندازه اتاق های مدیریتی نباید کم تر از ۱۲ متر مربع باشد. اندازه پلان های اتاق مدیریت به عواملی هم چون متراژ اتاق، نوع مبلمان، تجهیزات به کار برده شده و نوع فضای خصوصی، بستگی دارد.

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد؟

 میز مدیریت:

میز مدیریت یکی از مهم ترین انواع میز اداری می باشد که در خرید آن باید دقت بسیار زیادی کنید. به دلیل این که اتاق مدیریت از مهم ترین اتاق های موجود در هر شرکتی است، در تهیه میز، صندلی و دیگر تجهیزات آن باید دفت کافی به خرج داد. میز مدیریت از بزرگ ترین اشیا موجود در اتاق است که در هنگام ورود ارباب رجوع، بیش تر از همه چیز، جلب توجه می کند. ترجیحا رنگ میز مدیریت باید تیره باشد تا دیر کثیف شود و در صورت کثیف شدن، راحت پاک شود.  اندازه این میز باید متناسب با فضای اتاق باشد و هم چنین به گونه ای باشد که جای کافی برای وسایل و ملزومات روی میز و هم چنین فضا برای انجام دادن فعالیت مدیر، داشته باشد. سعی کنید میزی را خریداری کنید که ظاهری زیبا داشته باشد و جای مناسبی برای پنهان کردن سیم ها و کابل های وسایل الکترونیکی داشته بتشد. ارتفاع نیز مدیریت باید مناسب باشد یعنی نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشد. استانداردترین اندازه برای ارتفاع میز مدیریت ۷۵ سانتی متر است.

 

صندلی مدیریت:

صندلی مدیریت نیز از مهم ترین انواع صندلی اداری می باشد که در خرید آن باید به نکات مهمی توجه کرد. اول این که سعی کنید رنگ صندلی مدیریت متناسب با میز خریداری شده باشد. یک نکته ای که نه تنها برای انتخاب صندلی مدیریت بلکه برای انواع صندلی اداری، اهمیت دارد، طراحی مناسب و ارگونومیگی بودن صندلی است. صندلی مدیریت حتما باید ارگونومیک باشد، زیرا مدیران ساعات زیادی را پشت میز می نشینند و در صورت استفاده از یک صندلی مناسب، احساس خستگی نمی کنند و هم چنین دردهای عضلانی ناشی از نشستن های طولانی را، کاهش می دهد.

 

برای اتاق مدیریت، از چه رنگی استفاده کنیم؟

رنگ استفاده شده در اتاق مدیریت باید به گونه ای باشد که تمرکز محیط را حفظ کرده و چشمان شما را اذیت نکند. چون مدیران در طول روز ساعات زیادی را خیره به کامپیوتر هستند و نور منتشر شده از کامپیوتر باعث خستگی چشمانشان می شود، باید در اتاق مدیریت از رنگی استفاده شود که زننده نباشد و باعث آرامش چشمان شما شود.  یکی از مناسب ترین و بهترین رنگ های استفاده شده در اتاق مدیریت، رنگ سبز است. استفاده از رنگ سبز، حس باعث افزایش قابلیت مطالعه کردن می شود و می توانید هر نیم ساعت یک بار، چشمان خود را از کامپیتر بردارید و به رنگ سبز اتاق خیره شوید تا آرامش بگیرید.

توجه کنید که طراحی اتاق مدیریت، از مهم ترین مواردی است که حتما باید به آن توجه شود. می توانید طراحی اتاقتان را طبق سلیقه تان، در سبک های مختلف انجام دهید. بهتر است این کار را به متخصصین در این زمینه، بسپارید.

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد؟

اداری نت:

اداری نت یکی از شرکت های معتبر در زمینه تولید مبلمان اداری، صندلی و میز اداری و دیگر تجهیزات اداری می باشد. این شرکت علاوه بر فرووش محصول، دارای یک تیم کارشناس و حرفه ای در زمینه طراحی محیط اداری می باشد. اگر قصد خرید انواع مبلمان اداری را دارید، اما سر رشته ای در این زمینه ندارید؛ می توانید با مشاوره گرفتن از تیم مجرب اداری نت، بهترین مبلمان را متناسب با فضای شرکت و نوع کسب و کارتان خریداری کنید. محصولات ارائه شده در این شرکت، همگی از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و قیمت مناسبی نسبت به سایر شرکت ها و فروشگاه ها دارند. از توجه شما سپاس گزاریم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار