کد خبر: ۲۱۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفتگو با «جوان آنلاین» مطرح کرد؛
از ۱۵ تیر سامانه ثبت نام مسکن ملی باز شده تا متقاضیان جدید که از ثبت نام بازمانده بودند مدارکشان را بارگزاری کنند. در این بین متقاضیانی که ساکن تهران هستند و درخواستشان به دلیل انتخاب شهر‌های پردیس، رودهن و بومهن رد شده است، می‌توانند از ثبت نام اولیه خود انصراف دهند و مجدد برای شهر ایوانکی ثبت نام کنند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: از ۱۵ تیر سامانه ثبت نام مسکن ملی باز شده تا متقاضیان جدید که از ثبت نام بازمانده بودند مدارکشان را بارگزاری کنند. در این بین متقاضیانی که ساکن تهران هستند و درخواستشان به دلیل انتخاب شهر‌های پردیس، رودهن و بومهن رد شده است، می‌توانند از ثبت نام اولیه خود انصراف دهند و مجدد برای شهر ایوانکی ثبت نام کنند.

خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره مهلت ۱۵ روزه برای ثبت نام متقاضیان جدید مسکن ملی می‌گوید: «متقاضیان جدید تا ۳۱ تیرماه می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir در شهر‌هایی که اجازه انتخاب در آن را دارند، ثبت نام کنند و برای تایید مدارکشان منتظر بمانند.»

او ادامه می‌دهد: «آن دسته از متقاضیان ساکن تهران که در دوره قبل در شهر‌های، پردیس، بومهن و رودهن ثبت نام کرده بودند، اما درخواستشان رد شده بود، می‌توانند از ثبت نام انصراف دهند و تا پایان ماه در شهر ایوانکی ثبت نام کنند.»

محبت خواه با بیان اینکه ساکنان تهران تنها می‌توانند در شهر ایوانکی ثبت نام کنند، اظهار می‌دارد: «در استان‌های مختلف برای نهضت مسکن ملی، اراضی تامین شده است. این در حالی است که در این دوره از ثبت نام برای ساکنان شهر تهران شهر ایوانکی درنظر گرفته شده و ساکنان تهران امکان انتخاب شهر‌های دیگر را ندارند.»
 
پیش‌تر محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی مسکن درباره حذف برخی از متقاضیان طرح ملی مسکن به دلیل قرمز بودن فرم «ج» آنها، علی رغم عدم استفاده از تسهیلات مسکن یا ثبت نام مسکن مهر گفته بود: «این دسته از متقاضیان می‌بایست به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها یا ادارات راه و شهرسازی شهرستان محل اقامت خود مراجعه کنند و با ارائه اسناد و مدارک، به رفع مشکل پیش آمده اقدام کنند.»

بنابر این گزارش، دولت سیزدهم براساس قانون جهش تولید و تامین مسکن مصوب ۱۷ مرداد سال ۱۴۰۰ ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجانده است. طبق آخرین اخبار منتشر شده، حدود ۵.۴ میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده که ۳.۶ میلیون نفر تایید شده‌اند. ثبت نام مرحله هفتم نیز از روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ در ۱۷ استان و ۱۶۳ شهر آغاز شده است. همچنین تاکنون ۵۰۷ هزار نفر در بانک مسکن برای واحد‌های نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده و ۲۹۰ هزار نفر برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند. با ۹۱ هزار نفر نیز عقد قرارداد شده و در واقع قسط‌های اول تسهیلات را دریافت کرده‌اند. طبق آخرین برآورد‌ها قیمت هر متر مربع واحد‌های نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار