کد خبر: ۲۱۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
رنگ قرمز همچنان مهمان تابلوی معاملات بورس است بطوری که امروز همه شاخص‌های بورسی سقوط کردند.

رنگ قرمز همچنان مهمان تابلوی بورس

شاخص کل بورس امروز با ۱۰ هزار و یک واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد سقوط کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۱۴۳۵ واحد کاهش یافت و رقم ۴۰۵ هزار و ۵۷۶ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۳۲۲ هزار معامله به ارزش ۳۰ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال انجام شده، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم امروز ۵۵ واحد کاهش یافت و در رقم ۱۹ هزار و ۷۵۱ واحد ایستاد. در این بازار ۱۹۸ هزار معامله به ارزش ۱۸۶ هزار و ۹۲۷ میلیارد ریال انجام شد. پتروشیمی زاگرس، صنعتی مینو و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پالایش نفت لاوان و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

در همین حال مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران از بورسی شدن یک اپراتور تلفن همراه خبر داد.

محمود گودرزی با تاکید بر اینکه فرایند پذیرش شرکت‌های مختلفی در بورس تهران در حال طی شدن است، اظهار کرد: چند شرکت نیز آماده عرضه اولیه هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به هلدینگ تدبیر و سیمان اردستان اشاره کرد. همچنین قصد داریم یک اپراتور بزرگ را وارد بازار سرمایه کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم ایرانسل و سایر شرکت‌ها با همکاری سازمان بورس پذیرش شوند. البته ممکن است یک سری مشکلات وجود داشته باشد اما با قول مساعدی که هیات مدیره سازمان بورس دادند، مسیر برای پذیرش شرکت‌ها هموار می‌شود.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با تاکید بر اینکه عرضه اولیه در بازار متناسب با شرایط بازار خواهد بود، اظهار کرد: از سوی بورس تهران آمادگی کامل برای عرضه وجود دارد. اگر شرایط بازار مناسب باشد شرکت های بزرگ تری هم عرضه خواهند شد.

برچسب ها: بورس ، سهام ، شاخص کل بورس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار