کد خبر: ۲۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
بازار سهام امروز شاهد تلاش برخی نوسان‌گیران برای نقد کردن دارایی‌ در شرکت‌های کوچک به ویژه در بازار دوم بورس بود، این در حالی بود که شکل‌گیری صفحه خرید در گروه خودرویی‌ها نتوانست شاخص کل بورس را به کانال ۶۳ هزار واحدی پرتاب کند.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز، یکشنبه، 10 آبان ماه 94، با کاهش 5 واحدی به عدد 62 هزار و 942 واحد رسید.
 
شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 2 واحد افت، عدد 24 هزار و 626 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور، اما با افزایش 114 واحدی، عدد 70 هزار و 94 واحد را به نمایش گذاشت.
 
همچنین شاخص بازار اول، درحالی با افزایش 4 واحدی به رقم 43 هزار و 916 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم، با 62 واحد کاهش، عدد 138 هزار و 428 واحد را برای خود ثبت کرد.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با رشد کم‌تر از 2 واحدی، عدد 698 واحد را تجربه کرد.
 
به گزارش فارس، طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 29 واحد، ایران خودرو 19 واحد و سایپا با 16 واحد افزایش، بیش‌ترین تأثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 26 واحد، پتروشیمی پردیس با 15 واحد و بانک صادرات با 10 واحد کاهش بیش‌ترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
 
براساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران، به بیش از 84 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن 467 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 31 هزار و 572 نوبت دادوستد بود.
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ خودروی غدیر، حق تقدم خرید سهام فولاد مبارکه، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، زامیاد، فرآوری مواد معدنی ایران، ملی صنایع مس ایران، باما، آبسال، شیشه و گاز، از سوی ناظر بازار سهام، بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های کمباین‌سازی ایران، لعاب ایران، تولیدی ایران تایر، کشت و صنعت چین‌چین و حق تقدم خرید سهام شیشه و گاز متوقف شدند.
 
به گزارش فارس، امروز بازار سهام هم‌چنان شاهد بازارگردانی صندوق‌ها و حقوقی‌های بازار و نیز تداوم معاملات کد به کد و درون‌گروهی در برخی نمادهای معاملاتی بزرگ بود.
 
براساس این گزارش در نماد معاملاتی بانک آینده امروز نیز 240 میلیون سهم، به ارزش بیش از 28 میلیارد تومان، از کد حقوقی به کد حقیقی واگذار شد. در نماد معاملاتی ایران خودرو امروز بیش از 119 میلیون سهم، به ارزش 22 میلیارد تومان، از سوی سرمایه‌گذاری سمند به کد شرکت‌های تابعه، کد به کد شد.
 
در نماد معاملاتی پتروشیمی شیراز نیز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان کد به کد شد. بازارگردان بانک صادرات نیز امروز 6 میلیون سهم را به ارزش 546 میلیون تومان، به کد شرکت‌های تابعه تهاتر کرد.
 
امروز در نماد معاملاتی پارس خودرو نیز معاملات دو طرفه میان کدهای حقیقی و حقوقی به مثبت شدن قیمت سهام هم‌زمان با افزایش تقاضا منتهی شد.
 
به گزارش فارس، امروز در گروه خودرویی‌ها بعضی اظهار نظرها مبنی بر حل‌وفصل اختلافات میان خودروسازان داخلی با خودروسازان خارجی و تفاهم بر سر سرمایه‌گذاری‌های مشترک در ایران، به افزایش تقاضا بر عرضه سهام در این گروه منتهی شد، به طوری که در نماد معاملاتی ایران خودرو با وجود معامله 8 میلیون سهمی، این نماد معاملاتی شاهد صف خرید 5 میلیون سهمی در پایان ساعت رسمی معاملات امروز بازار بود.
 
تقاضای خرید سهام در سایر نمادهای معاملاتی خودرویی‌ها نیز به همین نحو ادامه یافت، به‌طوری‌که در نماد معاملاتی سایپا نیز با وجود معامله 9 میلیون سهمی، اما صف خرید اندکی در این نماد معاملاتی شکل گرفت.
 
بازار سهام این روزها به شدت از کاهش نقدینگی رنج می‌برد و به نظر می‌رسد، هم‌چنان بر صبر خود مبنی بر مشخص شدن ابهام‌های کلان این بازار از جمله نرخ خوراک پتروشیمی‌ همچنان پافشاری می‌کند.

فارس
برچسب ها: بورس ، شاخص ، نوسان
نام:
ایمیل:
* نظر: