کد خبر: ۲۱۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کمتر کسی را می توان یافت که نسبت به قیمت کالای مورد نیاز خود، بی تفاوت باشد. چون مشتری همیشه دوست دارد که با پرداخت حداقل هزینه، از بالاترین سطح کیفی بهره مند شود.

کمتر کسی را می توان یافت که نسبت به قیمت کالای مورد نیاز خود، بی تفاوت باشد. چون مشتری همیشه دوست دارد که با پرداخت حداقل هزینه، از بالاترین سطح کیفی بهره مند شود. این موضوع در خصوص خدمات بیمه ای هم صدق می کند و بیمه گزار همیشه به دنبال خریدی با قیمت مناسب است. البته یکی از مهمترین مزایایی که خریدهای اینترنتی نسبت به روش حضوری دارد، امکان مقایسه قیمت است. چون با وارد کردن مشخصات خودرو در سایت‌های معتبر بیمه‌ای، لیستی از قیمت بیمه شخص ثالث در شرکت های بیمه گر نمایش می‌یابد. پس دست مشتری برای انتخاب و خرید ارزانترین بیمه شخص ثالث در چنین سایت هایی بازتر است. در ادامه به معرفی عوامل تاثیر گذار در قیمت بیمه شخص ثالث خودرو پرداخته و سایتی معتبر برای خرید را معرفی می کنیم.

ارزانترین سایت تمدید اینترنتی بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱

قیمت گذاری بیمه شخص ثالث چگونه است؟

حق بیمه شخص ثالث بر اساس نوع، سال ساخت و دیگر مشخصات خودرو تعیین می شود. حتی شاید دو خودرو با مدل و ویژگی های یکسان، حق بیمه متفاوتی داشته باشند. دلیل این موضوع را می توان در عواملی همچون درصد تخفیف عدم خسارت و جریمه دیرکرد در تمدید بیمه ثالث دانست. اما اصلی ترین فاکتور در تعیین حق بیمه شخص ثالث، نرخ پایه ابلاغ شده برای وسایل نقلیه است.

این نرخ پایه ای هر ساله بر اساس درصد افزایش نرخ دیه انسان کامل در ماه های حرام سال تعیین و توسط بیمه مرکزی به بیمه گر ابلاغ می گردد. که البته میزان دیه در سال 1401 مبلغ 800 میلیون تومان تعیین شد و سایر پوشش های موجود در بیمه ثالث هم، به اساس درصدی از آن محاسبه می شوند. 

 

چه فاکتورهایی باعث می شود که برخی بیمه های شخص ثالث ارزانتر باشند؟

بیمه شخص ثالث جزو مهمترین خدمات بیمه ای در کشور ما است. این موضوع باعث شده تا بیمه مرکزی یک سری قوانین مشخصی را برای صدور این بیمه نامه در نظر بگیرد. پس شرکت ها خیلی اجازه دستکاری قیمت و تغییر شرایط آن را ندارند. اما برخی عوامل می تواند باعث ارزانتر شدن بیمه شخص ثالث در شرکت های بیمه ای شود؛ که در ادامه آنها را توضیح می دهیم.

1 - نداشتن جریمه دیرکرد

اجباری بودن استفاده از بیمه ثالث برای این است که بیمه گزار در موعد مشخص، بیمه نامه خود را تمدید کند. اما اگر تمدید در سررسید بیمه ثالث به هر دلیلی فراموش شود، باید روزانه مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت کرد. این جریمه برای تمامی بیمه نامه های شخص ثالث منقضی لحاظ شده و سقف آن 365 روز است. پس یک روش ساده برای کاهش حق بیمه پرداختی بابت بیمه شخص ثالث، تمدید به موقع آن در سررسید است.

2 -میزان تخفیف عدم خسارت

تخفیف عدم خسارت می تواند حق بیمه ثالث را به صورت چشمگیری کاهش دهد. میزان این تخفیف برای هر سالی که بیمه گزار از بیمه نامه خود برای جبران خسارت استفاده نکند، 5 درصد است. پس خودرویی با 8 سال عمر شامل تخفیفی 40 درصدی شده و صرفا باید 60 درصد از حق بیمه ثالث خود را بپردازد. قبلا قانون بیمه بدین گونه بود که با استفاده از بیمه نامه برای جبران خسارت، درصد تخفیف به کلی از بین می رفت. اما بر اساس قوانین جدید، این تخفیف از بین نرفته و صرفا میزان آن کاهش می یابد.

3 - سایر تخفیفات

شرکت های بیمه اجازه دارند که تا 2.5 درصد تخفیف مازاد را برای مشتریان بیمه شخص ثالث خود در نظر بگیرند. اعمال چنین تخفیفی اجباری نیست و صرفا توسط برخی شرکت های بیمه ای به مشتریان ارائه می شود. پس اگر به دنبال تمدید ارزان بیمه ثالث خود در سایت های اینترنتی هستید، حتما شرکتی را انتخاب کنید که چنین تخفیفی را به مشتریان می دهد. انجام چنین مقایسه ای در سایت بیمه با ما امکان پذیر است. 

4 - کاربری خودرو

خودروهای با کاربری خاص مانند آمبولانس و تاکسی، باید حق بیمه بیشتری بپردازند. چون تردد این خودروها نسبت به نمونه های شخصی و احتمال بروز حادثه برای آنها، بیشتر است. پس منطقی است که چنین خودروهایی باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کنند. بنابراین بیمه گزار باید خودروی مورد استفاده را متناسب با شغل و نیاز خود انتخاب کند تا مجبور به پرداخت هزینه اضافی نشود.

ارزانترین سایت تمدید اینترنتی بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱

5 - سال ساخت خودرو

هر چقدر که عمر یک خودرو بالا رود، از کیفیت فنی آن کاسته خواهد شد. این موضوع باعث شده تا شرکت های بیمه ای خواهان دریافت حق بیمه بیشتر برای خودروهای سن بالا باشند. پس یک روش دیگر برای خرید ارزان بیمه شخص ثالث، استفاده از خودروهای با طول عمر کمتر از 14 سال است.

6 - تخلفات راننده

راننده ای که نسبت به مقررات راهنمایی و رانندگی بی تفاوت باشد، بیشتر در معرض تصادف و خسارت قرار دارد. شرکت های بیمه ای با در نظر گرفتن چینن موضوعی، حق بیمه بیشتری از این افراد می گیرند. یعنی اگر تعداد دفعات دریافت خسارت بیمه گزار زیاد باشد، حق بیمه بیشتری باید پرداخت کرد. بنابراین راهکار ساده برای ارزان شدن حق بیمه پرداختی، انجام رانندگی با احتیاط است.

ارزانترین سایت تمدید اینترنتی بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱

ارزانترین سایت تمدید اینترنتی بیمه شخص ثالث 1401 کدام است؟

فضای رقابتی بین سایت های اینترنتی روز به روز بیشتر می شود. چند سال قبل تنها تعداد محدودی سایت برای خرید خدمات بیمه ای وجود داشت. اما امروزه تعداد این سایت ها افزایش یافته و هر کدام روش خاص خود را برای بازاریابی و جذب مشتری دارند. یکی از این درگاه های معتبر، سایت بیمه با ما است. امکانات این سایت به مشتری کمک می کند تا با مقایسه قیمت بیمه ثالث در شرکت های مختلف بیمه ای، ارزانترین بیمه نامه را برای تمدید انتخاب کند. مزیتی که در خرید آنلاین بیمه برای مشتریان امکان پذیر است.

کلام آخر

اینترنت توانسته به زندگی بشر سرعت ببخشد. چون بسیاری از رفت و آمدهای حضوری حذف شده و اکثر کارهای روزانه در بستر اینترنت انجام می شود. مثلا قبلا برای دریافت سوابق بیمه ای باید به تامین اجتماعی و یا دیگر شرکت های بیمه ای مراجعه می شد. اما امروزه چنین امکانی در سایت تامین اجتماعی وجود دارد و با چند کلیک ساده، تمامی سوابق قابل مشاهده خواهد بود. سایت هایی مشابه برای خدمات بیمه ای هم وجود دارد که برای خرید و تمدید ارزانترین بیمه شخص ثالث استفاده می شوند. در این مطلب یکی از درگاه های قانونی خرید بیمه را به شما معرفی کردیم.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار