کد خبر: ۲۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرای گام به گام طرح ملی مبارزه با قاچاق تلفن همراه خبر داد.
در یکصد و هفتمین جلسه اعضای اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ارائه طرح کنترل و پیشگیری از قاچاق تلفن همراه، راهبردهای به‌دست آمده در جلسات کارگروه مبارزه با قاچاق تلفن همراه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

حبیب الله حقیقی در این جلسه با بیان این مطلب که راهبردهای  ارائه شده در طرح جامع مبارزه با قاچاق تلفن همراه، گام به گام به مرحله اجرا نزدیک می شود، گفت: با سنگینی هزینه‌های قاچاق بر دوش نظام و کاهش قابل توجهی از درآمد دولت تردیدی بر ضرورت  اصل مبارزه با فعل قاچاق کالا و بخصوص تلفن همراه  نیست.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، استفاده از ظرفیت‌های تمام دستگاه‌ها و به‌کارگیری ابزارهای مقابله‌ای، کنترلی و فنی با بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها را از ضروریات اجرای طرح ملی مبارزه با قاچاق تلفن همراه برشمرد و افزود: اتحادیه‌ها و اصناف در تحقق این طرح نقش مؤثری خواهند داشت.

حقیقی ضمن اشاره به برگزاری کارگروه‌های متعدد در جریان تدوین این طرح ملی از تشکیل سلسله جلسات راهبردی با حضور مدیران و نمایندگان رسانه‌های مکتوب و مجازی خبر داد و تصریح کرد: تسهیل تجارت صرفا در کاهش تعرفه نیست، با این نگاه که نباید از درآمد دولت کاسته شود، در اجرای طرح جامع مبارزه با قاچاق تلفن همراه قاطع هستیم، تا با بیشترین تأثیر و کمترین هزینه به اهداف پیش بینی شده برسیم.

وی بر زمان‌بندی قابل قبول برای کاهش دغدغه‌ها در اجرا تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی اقدامات فنی، این طرح را در کمیته‌های تخصصی و با نگاه چگونگی عبور از آن بررسی کنند و برای اجرایی شدن طرح  برنامه ارائه دهند.

در این جلسه مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از وضعیت موجود قاچاق تلفن همراه، رابطه کشفیات، واردات و میزان قاچاق موبایل، عوامل اصلی گرایش، پیامدها و چالش‌های اساسی در مبارزه با قاچاق تلفن همراه ارائه کرد.

سیدعلیرضا گلستان‌زاده، معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز برنامه‌های اجرایی طرح جامع مبارزه با قاچاق تلفن همراه را تشریح کرد و نمایندگان دستگاه‌های عضو اصلی ستاد در این باره بحث و تبادل نظر کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: