کد خبر: ۲۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
تیم فوتبال پرسپولیس تهران با وجود تلاش فراوان با قبول شکست 2 بر صفر مقابل ذوب آهن اصفهان از گردونه مسابقات جام حذفی باشگاه های کشور کنار رفت.
تیم های فوتبال ذوب آهن و پرسپولیس عصر امروز (چهارشنبه) در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باشگاه های کشور با قضاوت یداله جهانبازی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار در 90 دقیقه گلی در برنداشت.
در وقت اضافه دوم، پرسپولیس که دقایق طولانی را با یک بازیکن کمتر بازی می کرد با وجود ارائه نمایش خوب نتوانست مانعی برای تیم تحت هدایت یحیی گل محمدی باشد و در نهایت نتیجه را 2 بر صفر به ذوب آهن واگذار کرد.
شاگردان یحیی گل محمدی بازی را هجومی آغاز کرده و با گردش توپ در میانه میدان به دنبال رسیدن به دروازه حریف بودند. همین مساله سبب شد تا هافبک های پرسپولیس چند خطای متوالی را انجام داد تا در نهایت محسن مسلمان در دقیقه دهم نخستین کارت زرد را به نام خود بنویسد.
نخستین صحنه حساس در دقیقه چهاردهم شکل گرفت که امید عالیشاه در ضدحمله ای سریع چند مدافع ذوب آهن را از پیش روی خود برداشت اما شوت او از کنار دروازه میزبان به بیرون رفت.
در دقیقه بیستم و دوم، ذوب آهن حمله ای را تدارک دید که توپ در بیرون از محوطه جریمه به سینه ایمان صادقی برخورد کرد که داور به اشتباه تشخیص داد که دروازه بان میهمان توپ را با دست لمس کرده و او را اخرج کرد.
پس از این اخراج برانکو به اجبار محسن مسلمان را از بازی بیرون کشید تا مرتضی قدیمی پور دروازه بان جوان پرسپولیس درون دروازه قرار بگیرد.
در نهایت نیمه نخست این دیدار حساس با تساوی بدون گل همراه شد.
در نیمه دوم ذوب آهن با توجه به داشتن یک بازیکن بیشتر به دنبال گل برتری بود و همین امر سبب شد تا یحیی گل محمدی مرتضی تبریزی مهاجم تازه نفس خود را جانشین ولید اسماعیل کند.
از سوی دیگر ایوانکوویچ که جری بنسون را کم کار می دید، علی علیپور جوان را به جای او به زمین فرستاد.
در دقیقه 62 فرشاد احمدزاده دو مدافع ذوب آهن را جا گذاشت اما در زدن ضربه نهایی دقت لازم را نداشت.
بلافاصله ذوب آهن در آستانه گلزنی قرار گرفت که محمد انصاری اجازه گلزنی به مرتضی تبریزی نداد.
در دقیقه 65، مهدی رجب زاده از سوی مدافعان پرسپولیس متوقف شد و درحالیکه همگان انتظار اعلام ضربه پنالتی را داشتند، یداله جهانبازی از این صحنه گذشت.
در دقیقه 68 که حملات ذوب آهن گسترده شده بود، برانکو در تعویضی محتاطانه، لوکا ماریچ را به جای فرشاد احمدزاده به میدان فرستاد.
در دقیقه 78، پرسپولیس دو فرصت عالی برای گلزنی به دست آورد که امید عالیشاه و کمال کامیابی نیا در گشودن دروازه ذوب آهن ناکام بودند.
درحالیکه ذوب آهن در 20 دقیقه پایانی به شدت حمله می کرد، پرسپولیس با روش کاملا تدافعی به دنبال حفظ دروازه و استفاده از ضدحملات بود.
در نهایت سوت یداله جهانبازی در پایان 90 دقیقه به نشانه تساوی بدون گل به صدا در آمد تا وقت های اضافه و شاید ضربات پنالتی تیم راه یافته به نیمه نهایی را مشخص کند.
در وقت اضافه بازیکنان پرسپولیس دیگر توان دفاع از دروازه خود را نداشتند و در دقیقه 107 اشتباه مرتضی قدیمی پور سبب شد تا مرتضی تبریزی گل نخست را به ثمر برساند.
در دقیقه 115 اشتباه فاحش رضا نورمحمدی سبب شد تا رضا شکاری مهاجم تازه وارد ذوب اهن دومین گل تیمش را به ثمر برساند که این نتیجه تا پایانی باقی ماند.
ذوب آهن قهرمان فصل گذشته جام حذفی در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار راه اهن تهران با سپاهان اصفهان می رود.
ترکیب ذوب آهن اصفهان:
رشید مظاهری، ولید اسماعیل(مرتضی تبریزی)، هادی محمدی، قاسم حدادی فر، کاوه رضایی، احسان پهلوان، مهدی مهدی پور، علی حمام(محمدرضا حسینی)، حجت حق وردی، دانیال اسماعیلی فرد(رضا شکاری) و مهدی رجب زاده.
ترکیب پرسپولیس تهران:
ایمان صادقی(اخراج در دقیقه 22)، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، محمد انصاری، وحید حیدریه، فرشاد احمدزاده(لوکا ماریچ)، کمال الدین کامیابی نیا، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، محسن مسلمان(مرتضی قدیمی پور) و جری بن سون(علی علیپور).
نام:
ایمیل:
* نظر: