کد خبر: ۲۱۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
سرخ‌پوشان پایتخت در ۳ دیدار اخیر خود تنها یک‌بار توانسته‌اند دروازه رقبای خود را باز کنند که تنها گل آن‌ها هم از روی ضربه پنالتی به‌دست آمده است.

پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم توانسته در ۸ مسابقه، ۹ بار دروازه رقبایش را باز کند. آماری که چندان جالب‌توجه نبوده و نشان از میانگین ۱.۱۲ گل زده در هر مسابقه دارد که برای تیمی که می‌خواهد جام قهرمانی را به‌دست آورد، آمار ویژه‌ای محسوب نمی‌شود. البته که شرایط لیگ ایران و دیدارهای کم‌ افت‌وخیز باعث شده تا گل زده ملاک مناسبی برای سنجش شرایط تیم‌ها برای قهرمانی نباشد.

استقلال در حالی در لیگ بیست‌ویکم قهرمانی را به‌دست آورد که آبی‌پوشان پایتخت تنها ۳۹ گل زده داشتند و با میانگین ۱.۳ گل زده در هر مسابقه توانستند خود را در مسیر قهرمانی قرار دهند و به نظر می‌رسد گل نخوردن فاکتور مهم‌تری برای رسیدن به جام قهرمانی باشد. پرسپولیس در شرایطی موفق شده ۹ بار دروازه رقبایش را در فصل جاری لیگ برتر باز کند که ۷ گل شاگردان گل‌محمدی در جریان مسابقه بوده است.

حسرت ۲۹۰ دقیقه‌ای سرخ‌پوشان

یورگن لوکادیا در دقیقه ۷۰ تقابل تیم‌های پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان، در جریان مسابقه موفق شد دروازه نفتی‌ها را باز کند و بعد از گلزنی او، دیگر گلی در جریان مسابقه به سود پرسپولیس به‌ثبت نرسیده است. سرخ‌پوشان پایتخت در مصاف با تراکتور و سپاهان ناکام در گلزنی بودند و در دیدار با مس رفسنجان هم از روی نقطه پنالتی به گل رسیدند تا یک رکورد منفی برای شاگردان یحیی گل‌محمدی به‌ثبت برسد. لوکادیا در این فصل ۵ بار برای تیمش موفق به گلزنی شده که ۲ گل ستاره هلندی سرخ‌پوشان پایتخت از روی نقطه پنالتی بوده است. ۲ گل سرخ‌پوشان هم سهم سعید صادقی بوده و میلاد سرلک هم دیگر گلزن پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم است. یک‌بار هم پرسپولیسی‌ها در دیدار با صنعت‌نفت آبادان با اشتباه مدافع حریف به گل رسیدند.

بمب ها در خط میانی خنثی شدند؛ ناکامی بزرگ هافبک های پرسپولیس/ گرفتاری بزرگ تیم یحیی؛ مهاجمانش کم گل می زنند

ناکامی بزرگ خلاق‌ترین خط هافبک لیگ

سعید صادقی، مهدی ترابی و سروش رفیعی خط هافبک پرستاره پرسپولیسِ لیگ بیست‌ودوم را تشکیل می‌دهند. خط هافبکی که انتظار می‌رفت به کابوس رقبای سرخ‌پوشان تبدیل شوند و بتوانند خیلی زود خود را در مسیر عنوان برترین پاسور لیگ قرار بدهند اما برخلاف تصورات، خبری از حضور ستارگان پرسپولیس در جدول برترین پاسورهای لیگ بیست‌ودوم نبوده و دانیال اسماعیلی‌فر تنها نماینده سرخ‌پوشان در جدول بیشترین تعداد پاس‌گل در فصل جاری لیگ برتر است.

صادقی و رفیعی با وجود گذشت ۹ هفته هنوز نتوانسته‌اند برای تیم‌شان گل‌سازی کنند که برای برترین هافبک‌های بازی‌ساز ۲ فصل اخیر فوتبال ایران یک رکورد منفی به شمار می‌آید و مهدی ترابی هم در هفته سوم مقابل آلومینیوم اراک تنها پاس‌گل خود در لیگ بیست‌ودوم را به‌ثبت رساند تا با توجه به شرایط خط هافبک پرسپولیس، به نظر می‌رسد که اصلی‌ترین عامل ناکامی سرخ‌پوشان پایتخت در بهبود وضعیت گلزنی‌شان، ناکامی خط هافبک پرستاره‌ای باشد که نتوانسته مهاجم فرصت‌طلبی مثل یورگن لوکادیا را در موقعیت گلزنی قرار بدهد.

شیخ دیاباته از دیدار با مس رفسنجان به ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شده و باید دید مهاجم مالیایی پرسپولیس می‌تواند آمار خط حمله تیمش را بهبود بخشد و بعد از کسب عنوان آقای گلی با پیراهن استقلال، این دستاورد را با پیراهن پرسپولیس هم تجربه کند یا حضور دیاباته هم در کنار لوکادیا نمی‌تواند باعث شد رشد آمار گلزنی سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم شود.

بمب ها در خط میانی خنثی شدند؛ ناکامی بزرگ هافبک های پرسپولیس/ گرفتاری بزرگ تیم یحیی؛ مهاجمانش کم گل می زنند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار