کد خبر: ۲۱۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
سوناک که به تازگی به عنوان نخست‌وزیر انگلیس منصوب شده دو برابر پادشاه انگلیس ثروت دارد در حالی که مردم انگلیس با بحران‌های معیشتی روبرو هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ریشی سوناک که به تازگی به عنوان نخست‌وزیر انگلیس منصوب شده با مجموعه‌ای از رکوردهای جدید پا به خانه شماره 10 خیابان داونینگ‌استریت گذاشته است. او اولین نخست‌وزیر غیرسفیدپوست در انگلیس است.

سوناک همچنین با 42 سال سن جوان‌ترین نخست‌وزیر انگلیس از سال 1812 تاکنون است. او ثروتمندترین نخست‌وزیر در تاریخ انگلیس است و 730 میلیون پوند ثروت دارد. این رقم دو برابر ثروت «پادشاه چارلز سوم»، پادشاه انگلستان است. نخستین بار است که مستأجری در خانه شماره 10 ساکن می‌شود که از کاخ‌نشینان باکینگهام ثروتمندتر است.

 سوناک قبلاً به عنوان تحلیلگر گلدمن ساکس فعالیت می‌کرد و بعد از آن رئیس صندوق پوشش ریسک شد تا اینکه سرانجام هشت سال پیش وارد عرصه سیاست شد. او در سال 2014  و یکسال پیش از برگزاری انتخابات سراسری به عنوان نامزد حزب محافظه‌کار در کرسی یورکشایر ریچموند که پیشتر در اختیار ویلیام هیگ، رهبر سابق حزب محافظه کار  بود، انتخاب شد.

بلافاصله پس از ورود او به مجلس عوام اولین مبارزه سیاسی بزرگ زندگی حرفه‌ای او در جریان برگزیت آغاز شد. سوناک از خروج از اتحادیه اروپا حمایت کرد و مدعی شد که بریتانیا در خارج از این بلوک اروپایی «آزادتر و مرفه‌تر» خواهد بود.

 

تردید درباره درک سوناک از معیشت زندگی مردم عادی

سوناک در حالی با این ثروت بر اریکه قدرت در انگلیس تکیه می‌زند که میلیون‌ها شهروند این کشور با بحران افزایش هزینه‌های زندگی روبرو هستند. پایگاه سی‌ان‌بی‌سی نوشته این موضوع باعث می‌شود توانایی سوناک برای درک کردن تجارب بریتانیایی‌های معمولی با تردید مواجه شود.

علاوه بر این، ثروت سوناک همین حالا هم به موضوعی مهم در سیاست انگلیس تبدیل شده است. وضعیت غیرمقیم همسر او باعث شده او از پرداخت مالیات بابت درآمدهایش در خارج از انگلیس معاف شود. این مسئله، با آنکه قانونی است، باعث می‌شود ریشی سوناک و همسرش از پرداخت 20 میلیون پوند مالیات معاف شوند.

همسر نخست‌وزیر اندکی بعدتر در بحبوحه جنجال‌ها گفت که مالیات مربوط به همه اموالش را پرداخت خواهد کرد. 

ریشی سوناک در سال 1980 در ساوتهمپتون متولد شد و بزرگترین فرزند از سه فرزند والدین پنجابی تبارش است. پدر سوناک یک پزشک خانواده بود و مادرش داروخانه‌ای را اداره می‌کرد. او در قدیمی‌ترین مدرسه دولتی انگلستان، کالج وینچستر تحصیل کرد. سوناک همواره گفته است که تحصیل در این مدرسه موجب «تحول فکری» او شده و مسیر زندگی‌اش را تغییر داده است.  

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار "انگلیس"
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار