کد خبر: ۲۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
تهران و اصفهان به سرعت راه را برای ورود به جدول ده مقصد برتر مسافران عرب و خاورمیانه طی می‌کنند.
 تهران و اصفهان به سرعت راه را برای ورود به جدول ده مقصد برتر مسافران عرب و خاورمیانه طی می‌کنند.
 
به گزارش یک وب سایت مسافرتی به نام «ارحال»که یک وب سایت و اپلیکیشین مسافرتی برای گردشگری ومقاصد اسلامی است، براساس افزایش تعداد بازدید کاربران از مقصدهای ایرانی درهفته‌های گذشته ‍پیش بینی کرده‌اند که جایگاه ایران در جدول ده مقصد برتر گردشگران اسلامی به سرعت به سوی ردیف‌های نخست جدول صعود کند.
این سایت که از ژانویه تا اگوست 2015 بیش از یک میلیون بازدید کننده داشته یکی از استارت آپ‌های گردشگری است که درحال حاضر در برنامه استارت آپ MassChallenge از شرکت‌های استارت آپ است که به مرحله فینال این برنامه راه یافته است.
این وب سایت اعلام کرده است که توافق‌های اخیر ایران با مقامات کشورهای غربی احتمالا عامل اصلی توجه گردشگران به ایران ومحبوبیت آن در وب سایت‌های مسافرتی بوده است. حتی بخش هتلداری نیز درایران مورد علاقه سرمایه گذاران قرار گرفته و گروه هتلداری فرانسوی «اکور» با راه اندازه هتل «ایبیس »و «نووتل» درنزدیکی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی نخستین برند هتلداری بین‌المللی است که پس از گذشته سه دهه دوری به ایران راه یافته است.
عرفان احمد مدیرعامل شرکت Irhal.com می‌گوید:«شهر تهران تقریبا یکی از ده مقصد برتر است که توسط یک میلیون گردشگر سایت ارحال درسال 2014 دیده شده اما درسال 2015 اصفهان نیز از نظر محبوبیت سطح بالایی از علاقه و توجه را درمیان گردشگران عرب داشته که خواستار دیدار از ایران هستند.»
به گفته «عرفان احمد »بسیاری از مردم نمی دانند که 108 میلیون گردشگر مسلمان هر سال 140 میلیارد دلار پول دربخش سفر وگردشگری هزینه می‌کنند. فاکتوری که نشان می دهد گردشگری مسلمانان بسرعت درجهان در حال رشد است.
طبق همین گزارش برخلاف عقیده عمومی مسافران مسلمان درپی دیدار از کشورهای اسلامی نیستند . دست کم بازدید کنندگان سایت ارحال از میان 90 شهر که بیشتر انتخاب می‌شوند تنها 11 شهر از 25 شهر برتر درکشورهای اسلامی را انتخاب می‌کنند.
گردشگران مسلمان تمایل دارند مقصدهای تازه‌تری را انتخاب کنند که جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید و نیز محیط زیست سالم و فضای امن وتفریحات خانوادگی و غذای حلال عرضه کند. طبق مطالعات آمادثوس درسال 2014 میانگین پولی که گردشگران عرب خلیج فارس در سفرهای خارج ازکشور خود خرج می کنند حدود 9.920 دلار است.
طبق گزارش همین سایت لس انجلس محبوب ترین مقصد گردشگری برای مسافران مسلمان و کاربران سایت ارحال است . این ایالت به دلیل جاذبه‌های متنوع چون دیزنی لند و نیز ارایه غذا و تسهیلات گردشگری حلال و نیز ارایه پروازهای مستقیم امریکا به خاورمیانه و همچنین برگزاری کمپین های بازاریابی موفق توانسته گردشگران مسلمان را تحت تاثیر قرار دهد.
این گزارش یادآور شده است ایران درحالی جایگاه خود را در جدول گردشگران مسلمان بالا می برد که دیگر مقصدهای گردشگری یعنی عمان در اردن، همچنان مقصد محبوب برای گردشگران منطقه خلیج فارس یعنی عربستان سعودی ، امارات ،کویت و قطر و عمان م وبحرین باقی مانده است. دیگرمقصدهای محبوب به طور تقریبی شهرهای بحرین ، بیروت ، دوحه است که 5 مقصد برتر این جدول برای گردشگران مسلمان بوده اند.
لس آنجلس، استامبول، پاریس نیز درسه ردیف برتر ونخستین از این جدول قرار دارند.


خبرگزاری میراث فرهنگی
برچسب ها: تهران ، اصفهان ، مسلمانان
نام:
ایمیل:
* نظر: