کد خبر: ۲۱۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
معاون اول رئیس جمهور که امروز سه‌شنبه به قم سفر کرده است‌، در دیدار با آیت‌ الله‌‌ العظمی‌ نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید، گزارشی از وضعیت کشور و عملکرد دولت، ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر در دیدار با آیت‌الله‌‌‌ العظمی‌ نوری همدانی، با ابلاغ سلام رئیس جمهور، از مراجع عظام به‌ عنوان سرمایه معنوی نظام اسلامی، یاد کرد و دعای خیر آنها را پشتوانه دولت مردمی دانست.

دیدار مخبر با آیت‌ الله‌‌ العظمی نوری همدانی

مخبر با تشریح وضعیت کشور در مقطع آغاز به‌کار دولت سیزدهم به تبیین کارهای انجام شده برای اصلاح یارانه‌ها، تأمین کالا‌های اساسی، کاهش تورم، تولید مسکن، افزایش نرخ اشتغال، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم پرداخت.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌ها و امکانات کشور، گفت: سال پیش، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کردیم، اما برخی مردم از این یارانه‌ها بهره نمی‌بردند و این عادلانه نبود.

مخبر، ادامه داد: امروز با عالادنه‌سازی یارانه‌ها هیچ خانواده‌ای نداریم که درآمد حداقلی را نداشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور، تأکید کرد: در دولت تلاش می‌کنیم با افزایش سرانه‌ها، رونق سرمایه‌گذاری و همچنین توجه به اشتغال و مسکن، به‌سرعت به جایگاه مناسب خود در منطقه و جهان برسیم.

آیت‌ الله العظمی نوری همدانی در این دیدار با قدردانی از تلاش‌ و کارهای دولت در توجه به رفع مشکلات کشور و مردم، اظهار داشت: همه انسان‌ها دارای مسئولیت اجتماعی هستند و مسئولیت دولت در این زمینه، مضاعف است.

مرجع عظام تقلید با اشاره به منشور حکومتی امام علی علیه‌السلام به مالک اشتر، گفت: هیچ حجابی نباید بین کارگزاران و مردم باشد و مسئولان باید حرف‌ و درد دل‌های مردم را بشنوند و همه تلاش خود را برای حل مشکلات به‌کار گیرند.

آیت‌ الله العظمی نوری همدانی، توجه به عدالت را از مهم‌ترین وظایف حکومت و دولت دانست و تصریح کرد: دولت باید توجه ویژه‌ای به رفع فقر داشته باشد تا کسی نیازمند نباشد.

مرجع عالیقدر تقلید، مردم را سرمایه اصلی جامعه معرفی کرد و اظهار داشت: مردم همواره پشتیبان اسلام، انقلاب و نظام بوده‌اند و امروز نیز دولت را در اداره امور، کمک خواهند کرد.

آیت‌ الله‌ العظمی نوری همدانی با اشاره به نقش مهم وحدت و برادری در پیشبرد امور، گفت: مردم باید از مسئولان، حقیقت عدالت را ببینند.

ایشان تأکید کرد: ما مشکلات دولت را مشکلات خود می‌دانیم، برای موفقیت دولت دعا می‌کنیم و برای کمک به دولت از آنچه در توان داریم، دریغ نمی‌کنیم.

آیت‌ الله‌ العظمی نوری همدانی در این دیدار، اصلاح نظام بانکی را مورد تأکید قرار داد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار