کد خبر: ۲۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از حضور سرمایه گذاران خارجی برای احداث نیروگاه های خورشیدی برای تولید 500 مگاوات انرژی برق خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، سیدعلی بربند در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران در تشریح این مطلب اظهار داشت: این نیروگاه ها در مناطق کهریزک، شمس آباد، ورامین و ملارد احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه تولید انرژی پاک در اولویت برنامه های شرکت توزیع نیروی برق استان تهران قرار دارد، افزود: در سال گذشته 28 مگاوات انرژی برق از طریق نیروگاه های خورشیدی، تولید پراکنده، گازی کوچک و نیروگاه های زباله سوز تولید شده است.
بربند ادامه داد: شرکت توزیع برق استان تهران در جهت حمایت از توسعه نیروگاه های خورشیدی قرارداد تضمین خرید برق را برای 20 سال با سرمایه گذاران منعقد خواهد کرد و در صورتی که سرمایه گذاران بتوانند در 18 ماه نیروگاه موردنظر را راه اندازی کنند، طبق مبلغ مصوب قرارداد، برق تولید شده از آنها خریداری و در غیر این صورت با رقم پایین تری خریداری می شود.
وی تاکید کرد: خوشبختانه در زمینه احداث نیروگاه های مولد کوچک تعداد زیادی پروانه صادر شده که در حدود 200 مگاوات است و در تلاش هستیم با هماهنگی با نهادهای ذی ربط تامین تسهیلات نصب برای آنها در اولویت قرار بگیرد. 
براساس طرح های ترسیم شده در برنامه ششم توسعه، ساخت و راه اندازی سه هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه جدید تولید برق پاک هدف گذاری شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: