کد خبر: ۲۱۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت:تمام محور‌های مواصلاتی استان باز است و مشکل ترددی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما شبکه رادیویی تهران در برنامه سعادت آباد درباره وضعیت راه‌های استان تهران با آقای خضری، مدیرکل محترم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفتگو کرد 
سؤال: آخرین وضعیت راه‌های استان تهران چگونه است آیا مسیری داریم که دچار انسداد باشد یا تردد در آن کند باشد؟
خضری: با توجه به هشدار هواشناسی از دو روز قبل درخصوص بارندگی‌های استان تهران، کلیه عوامل راهداری آماده باش کامل و صددرصد بودند الان که خدمت شما هستم براساس گزارش تصویری سامانه مرکز مدیریت راه‌های استان، ما تمام محور‌های مواصلاتی استان باز است مشکل ترددی مشاهده نمی‌شود بیشترین بارشی که ما الان داریم بارش برف است در محور لواسانات سه راهی قوچک و همچنین آزادراه تهران کرج و آزادراه تهران شمال را بیشترین بارش را داریم. محور دماوند فیروزکوه و همچنین آزادراه پردیس هم یک بارش ضعیف و خفیف برف است، ولی با توجه به حضور عوامل راهداری و پلیس راه ما تا الان هیچکدام از این محور‌ها را انسداد و توقفی را نداریم.
سؤال: دسترسی به وضعیت روستا‌ها داریم؟ مشکلی از آن لحاظ نداریم؟
خضری: ما در محور‌های لواسانات و شمیرانات و همچنین کن سولقان که راهدارخانه امامزاده داود در آنجا استقرار است بارش شدت اش بیشتر است محور‌های روستایی هم عزیزان ما در حوزه راهداری دارند پوشش می‌دهند و برف روبی و نمک پاشی در این محور‌ها هم دارد انجام می‌شود و مشکل خاصی ندارند.
سؤال: نکته‌ای که وجود دارد این است که بعضی از هموطنان ما به دلیل تعطیلات به شمال رفته باشند و قصد عزیمت به تهران را داشته باشند. آیا این مسیر الان یک طرفه است یا برنامه‌ای برای یک طرفه کردن آن وجود دارد؟
 خضری: محدودیتی را اعلام نکرده اند. من با جناب سرهنگ خادم فرمانده محترم پلیس راه استان تهران صحبت کردم قرار شد اگر مشکلی در محور‌ها ایجاد شد با محوریت پلیس راه محدودیت‌ها اعلام شود و لی تا الان مشکل خاصی مواجه نبوده ایم فقط یک نکته، هموطنان عزیز قبل از سفر حتماً با سامانه ۱۴۱ تماس داشته باشند که وضعیت راه‌ها را اطلاع داشته باشند و نسبت به سفرشان اقدام کنند.
سؤال: ما انتظار این را داریم که همچنان بارندگی‌ها ادامه داشته باشد به صورت برف، اگر دوستانی قصد این را داشته باشند که وارد جاده شوند برای ورود به جاده‌ها آیا الزامی به داشتن زنجیر چرخ و یا مباحثی مانند این را داریم یا همچنان به این مرحله نرسیده ایم؟
خضری: ما هنوز به این مرحله نرسیده ایم، ولی اگر الزام به بستن زنجیر چرخ باشد حتماً پلیس راه اعلام می‌کند و ما از طریق رسانه‌ها به مردم عزیز اطلاع رسانی می‌کنیم.
سؤال: شهرستان دماوند را گفته اند که یک مقدار دچار مشکل هستند در این مسیر، در مورد وضعیت دماوند هم یک توضیح بیشتری به ما می‌دهید که الان اوضاع آنجا چگونه است؟
 خضری: الان محور‌های دماوند را ما توسط دوربین‌های نظارتی که هست داریم مشاهده می‌کنیم بارش خفیف برف از الان شروع شده است یعنی من خودم صبح در محور دماوند و فیروزکوه بودم ما بارشی نداشتیم از الان شروع شده است یک بارش خفیف برف است که انشاالله عوامل راهداری نسبت به شن و نمک هم اقدام می‌کنند تا مشکلی برای هموطنان پیش نیاید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار