کد خبر: ۲۲۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
صرف نظر از اندازه و ماهیت، شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف در معرض خطرات امنیتی مانند سرقت، درگیری کارکنان و... هستند. این خطرات امنیتی می‌توانند به کارمندان و برند شرکت شما آسیب برساند. علاوه بر موارد اشاره شده، از نظارت بر محل کار و جلوگیری از جرم گرفته تا ایجاد حس امنیت و آرامش، دلایل مختلفی برای استخدام نگهبان در کسب و کارها وجود دارد. در این مطلب به معرفی 6 مورد از اصلی‌ترین مزایای استخدام نیروی حفاظتی و نگهبان در مشاغل می‌پردازیم.

استخدام نگهبان

صرف نظر از اندازه و ماهیت، شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف در معرض خطرات امنیتی مانند سرقت، درگیری کارکنان و... هستند. این خطرات امنیتی می‌توانند به کارمندان و برند شرکت شما آسیب برساند. علاوه بر موارد اشاره شده، از نظارت بر محل کار و جلوگیری از جرم گرفته تا ایجاد حس امنیت و آرامش، دلایل مختلفی برای استخدام نگهبان در کسب و کارها وجود دارد. در این مطلب به معرفی 6 مورد از اصلی‌ترین مزایای استخدام نیروی حفاظتی و نگهبان در مشاغل می‌پردازیم.

1. ایجاد حس امنیت

صاحبان مشاغل، کارمندان و مشتریان، با حضور نگهبانان در محل کار احساس امنیت بیشتری می‌کنند. از استخدام حراست بیمارستان گرفته تا استخدام سرایدار به صورت ساعتی یا تمام وقت در شرکت‌های کوچک، استخدام نگهبان به افزایش امنیت مشاغل کمک شایانی می‌کند. در یک محیط امن، کارکنان می‌توانند به طور موثرتری کار کنند. علاوه بر این، نیروی نگهبان مسئول محافظت از دارایی‌ها و اموال شرکت است و این مورد به ویژه در شرکت‌هایی که کالاها و خدمات مالی گران قیمت ارائه می‌دهند اهمیت زیادی دارد. برای مشتریان نیز حضور نیروی امنیتی و نگهبان حس اعتماد و امنیت بیشتری ایجاد کره و آن‌ها را به استفاده از کالا یا خدمات کسب و کار شما ترغیب می‌کند. نگهبانان همچنین می‌توانند مشتریان را به بخش مناسب راهنمایی کنند تا بتوانند سریعتر و راحت‌تر به کالا یا خدمات مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند.

2. واکنش سریع در مواقع بحران

در زمان بروز حادثه، یک نگهبان می‌تواند تا زمان رسیدن پلیس به محل، به سرعت واکنش نشان دهد. به عنوان مثال، یک مشتری عصبانی ممکن است باعث ایجاد اغتشاش در فروشگاه یا شرکت شما شود، و تا زمان رسیدن پلیس به محل برای دیگر مشتریان ناامنی ایجاد کند. در شرایط ارتکاب جرم یک نگهبان می‌تواند با واکنش سریع و مناسب نسبت به بحران، شرایط را خیلی سریع آرام کند. استخدام نگهبان برای رسیدگی به این موضوع، خصوصا در فروشگاه‌های بزرگ اهمیت زیادی دارد. تا جایی که شرایط ناآرام و دیر رفع شدن آن می‌تواند به برند شما آسیب بزند.

3. حفظ امنیت هنگام تجمع و اعتصابات

در زمان اعتصابات و اغتشاشات کارگری، تامین امنیت ساختمان ها و کارگران بسیار مهم است. در بدترین حالت، تجمعات ممکن است به درگیری کشیده شده و جان افراد را به خطر بیندازد. همچنین موارد این چنینی می‌تواند به زیرساخت‌های شرکت شما آسیب برساند و بر کارایی سازمان تاثیر منفی بگذارد. بنابراین، از مهم‌ترین مزایای نگهبان آموزش دیده، جلوگیری از بروز درگیری و ایجاد ناامنی در فضای کار است.

4. نظارت کلی

استخدام نگهبان صرفا برای گشت زنی و نظارت بر فروشگاه و ساختمان ها صورت نمی‌گیرد. ممکن است وظایف درج شده در قرارداد استخدامی یک نگهبان و نیروی امنیتی شامل نظارت کلی، بررسی تصاویر دوربین، تأیید هویت، جستجوی کالای قاچاق یا کنترل تردد مشکوک و ورود و خروج‌ یک مکان باشد. یک نگهبان ممکن است وظایف خاصی مانند جلوگیری از سرقت یا فرار سارقان و گشت زنی در ساختمان پس از ساعات کاری داشته باشد. سپردن مسئولیت‌های نظارتی به یک نگهبان، باعث می‌شود تا کارفرما و مدیران بتوانند با آرامش بیشتری به انجام وظایف روزمره خود بپردازند.

5. افزایش بهره‌وری محل کار

وقتی کارمندان شما احساس امنیت داشته و بتوانند روی کار خود تمرکز کنند، بهره‌وری افزایش می‌یابد. این امر به ویژه برای مشاغلی که محصولات یا خدمات با کیفیت و قیمت بالا ارائه داده یا با داده‌های بسیار محرمانه سروکار دارند مفید است. علاوه بر این، حضور نیروی نگهبان در محل کار می‌تواند باعث ایجاد حس اعتماد و امنیت بیشتر در مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید شود.

6. کاهش احتمال وقوع جرم

برخی از مشاغل و سازمان‌ها، نیاز به نیروی نگهبان مسلح دارند. فروشگاه‌های طلا و جواهرات و ساختمان‌های دولتی از این دسته مراکز هستند. استخدام نگهبان مسلح، سطح امنیتی بیشتری به سازمان‌ها و مشاغل می‌دهد و حضور آن‌ها در مراکز مختلف باعث کاهش احتمال وقوع جرم خواهد شد. همچنین، حضور این دسته از نگهبانان در سازمان‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، به ایجاد حس امنیت و آرامش بیشتر در کارمندان و مشتریان این مراکز نیز منجر می‌شود.

7. کاهش هزینه‌های کسب و کار

ممکن است در نظر اول استخدام نیروی نگهبان و پرداخت حقوق و دستمزد برای این بخش صرف هزینه بیشتر به نظر برسد، اما مزایای حضور نگهبان و نیروی امنیتی در کسب و کار در نهایت باعث کاهش ضررهای مالی و هزینه‌های شما می‌شود. نگهبان می‌تواند از دارایی شخصی و شرکتی شما در ساختمان محل کار محافظت کرده، از سرقت و خسارات مالی ناشی از درگیری و اعتصابات جلوگیری کند و با ایجاد حس امنیت بشتر به حفظ مشتریان شما کمک کند.

8. کنترل جمعیت در فروشگاه‌ها

با نزدیک شدن ایام مهمی مانند عید و زمان تخفیفات بزرگ مثل بلک فرایدی، انتظار می‌رود که فروشگاه‌ها بسیار شلوغ‌تر از حد معمول باشند. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد تنش در فضای فروشگاه، برخورد بین مشتریان و همچنین افزایش فرصت برای ارتکاب جرم و سرقت محصولات فروشگاه شود. استخدام نگهبان در فروشگاه‌ها برای مقابله با موارد این چنینی و جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی در زمان ازدحام جمعیت یک ضرورت محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

همانطور که در این مقاله اشاره شد، مزایا و دلایل مختلفی برای استخدام نگهبان در مشاغل وجود دارد. حضور نیروی نگهبان می‌تواند باعث افزرایش حس امنیت و آرامش، کاهش احتمال وقوع جرم، پیشگیری از تجمعات کارگری و افزایش بهره وری در محل کار شود. حضور نگهبان خصوصا در طول برگزاری رویدادهای شرکت و سازمان‌ها، می‌تواند احساس امنیت بیشتری در مشتریان ایجاد کرده و باعث شود تا رویداد با موفقیت برگزار شود. در نهایت، استخدام نیروی نگهبان در مشاغل، باعث می‌شود تا بار نظارتی و امنیتی از روی دوش مدیران برداشته شده  این افراد بتوانند با آرامش و تمرکز بیشری به انجام مسئولیت‌ها و وظایف خود بپردازند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار