کد خبر: ۲۲۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۴
در سال ۲۰۲۲ میلادی کسانی که به شکل اصولی در بازار جهانی فارکس سرمایه‌گذاری کردند، سود خوبی به دست آوردند. یکی از مهمترین دلایل سودآوری این بازار نسبت به بازارهای مالی داخلی، دوطرفه بودن آن است که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران هم در زمان افزایش قیمت و هم در زمان کاهش قیمت ارزها، سود کسب کنند.

در سال ۲۰۲۲ میلادی کسانی که به شکل اصولی در بازار جهانی فارکس سرمایه‌گذاری کردند، سود خوبی به دست آوردند. یکی از مهمترین دلایل سودآوری این بازار نسبت به بازارهای مالی داخلی، دوطرفه بودن آن است که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران هم در زمان افزایش قیمت و هم در زمان کاهش قیمت ارزها، سود کسب کنند.

پیشبینی فارکس در سال 2023

پیشبینی روند قیمت در بازار بین المللی فارکس در سال ۲۰۲۳ میلادی به شروع سرمایه‌گذاری در این بازار کمک می‌کند. به همین دلیل سرمایه‌گذاران این بازار برای به دست آوردن سود، به دنبال پیشبینی دقیق قیمت ارزها هستند.

خلاصه‌ای از روند بازار فارکس در سال ۲۰۲۲ میلادی

سال ۲۰۲۲، سالی بود که با افزایش ارزش دلار آمریکا در بازار فارکس همراه بود و بسیاری از جفت‌ارزهایی که ارز متقابل آنها دلار آمریکا بود با کاهش قیمت مواجه شدند. البته کسانی که با نحوه معامله کردن در این بازار آشنا بودند، توانستند با گرفتن موقعیت فروش (Short Selling) در این جفت ارزها به سود زیادی دست پیدا کنند.

همان طور که می‌دانید بازار جهانی فارکس، محلی است است که در آن ارزهای خارجی به صورت جفتی در برابر یکدیگر معامله می‌شوند. بنابراین اگر افراد نحوه معامله کردن در این بازار را یاد بگیرند می‌توانند به راحتی از این بازار، سود دلاری کسب کنند. تمام سرمایه‌گذاران حرفه‌ای فارکس برای کسب سود و انجام معاملات موفق از آموزش های اصولی و معتبر فارکس استفاده می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای موفقیت در بازار جفت‌ارزهای خارجی از دوره فارکس سایت معتبر آموزش بورس استفاده کنید.

در این دوره، تمام موارد مربوط به تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن که از مهمترین فاکتورهای پیشبینی قیمت در بازارهای مالی هستند در قالب یک استراتژی سودده و مطمئن آموزش داده می‌شوند. نام این استراتژی، CTS‌ و برگرفته از عبارت Comprehensive Trading Strategy است. با استفاده از این استراتژی که سوددهی آن از قبل تست شده است می‌توان روند بازار و مناطق مهمی که قیمت از آنجا تغییر مسیر می‌دهد را پیدا کرد و معاملات پرسودی در جهت روند قیمت انجام داد.

نکته مهم در خصوص این استراتژی وجودِ تکنیک‌های مدیریت ریسک، روان‌شناسی معاملات و احساسات است که باعث می‌شود افراد به سوددهی بالایی از فارکس دست پیدا کنند.

پیشبینی روند بازار فارکس در سال ۲۰۲۳

در سه ماهه‌ی پایان سال ۲۰۲۲ از ارزش دلار کاسته شد و بدین ترتیب جفت ارزهایی مانند EUR/USD (یورو به دلار) و GBP/USD (پوند به دلار) با افزایش قیمت روبرو شدند. علاوه بر اینها قیمت طلا در بازارهای جهانی در آخرین ماه سال ۲۰۲۲ شروع به افزایش کرد. با توجه به این که ارزش دلار نقش مهمی در بازار جهانی فارکس و سایر بازارهای مالی بین‌المللی ایفا می‌کند، بسیاری از معامله‌گران برای پیشبینی آینده بازار فارکس از اطلاعات شاخص دلار استفاده می‌کنند. همان طور که گفتیم هم اکنون روند شاخص دلار نزولی است اما این احتمال وجود دارد که با افزایش نرخ بهره آمریکا به 5.1، نرخ دلار به مقدار کمی افزایش یافته و یا ثابت بماند. برخی از کارشناسان معتقدند آمریکا در نهایت میزان نرخ بهره را کاهش خواهد داد و همین منجر به کاهش ارزش دلار در سال 2023 خواهد شد. با این وجود آقای پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا معتقد است مبارزه با تورم در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت.

دقت داشته باشید که برای پیشبینی دقیق جفت ارزها و کالاهایی مانند طلا و نفت در سال 2023 باید از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال استفاده کنید. در دوره جامع فارکس تمام فاکتورهایی که برای پیشبینی درست قیمت لازم است را به همراه نحوه ورود به معامله و خروج از آن یاد خواهید گرفت.

ریسک سرمایه‌گذاری در بازار فارکس

سرمایه‌گذاری در فارکس همچون بازارهای مالی دیگر با ریسک همراه است اما این ریسک با تکنیک‌هایی که در استراتژی CTS وجود دارد کاملا قابل کنترل است. در این استراتژی با تعیین اصولیِ مواردی همچون حد ضرر، نسبت ریسک به ریوارد، تعیین حجم معامله و ... ریسک موجود در این بازار کنترل شده و همواره در کوچکترین حد ممکن نگه داشته می‌شود. بنابراین اگر به هر دلیلی پیشبینی شما از قیمت اشتباه از آب در بیاید، میزان بسیار کمی از سرمایه خود را از دست می‌دهید (با توجه به نسبت ریسک به ریوارد) اما در عوض زمانی که پیشبینی شما درست باشد، سود زیادی به دست خواهید آورد.

کسب سود دلاری در بازار فارکس

در صورتی که سرمایه‌گذاران ایرانی بتوانند نحوه خرید و فروش در بازار فارکس را آموزش ببینند، پتانسیل کسب سود دلاری برای آنها به وجود می‌آید. از آنجایی که حساب معاملاتی اکثر بروکرها یا کارگزاری‌های فارکس به دلار است، ایرانیان می‌توانند با ثبت‌نام در یکی از این بروکرها به کسب سود دلاری مشغول شوند.

 این روزها با افزایش تورم و انتظارات تورمی در ایران، سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی بین‌المللی همچون فارکس، جذابیت بیشتری پیدا کرده است. از آنجایی که این بازار دوطرفه است در هر شرایطی امکان کسب سود دلاری از آن وجود دارد. به عبارت دیگر در بازار فارکس برخلاف بورس ایران، موقعیت‌های مناسب معامله کردن هم در زمان رشد بازار و هم در زمان ریزش آن وجود دارد. برای مثال در نیمه اول سال گذشته میلادی، روند بسیاری از جفت ارزها در برابر دلار نزولی شد اما سرمایه‌گذاران با ثبت سفارش فروش از کاهش قیمت سود بردند.

پیشبینی روند قیمت ارزهای مهم در بازار فارکس

دلار آمریکا

همان طور که گفتیم سیاست فدرال رزرو آمریکا مبنی بر این است که در سال 2023 نیز، نرخ بهره را افزایش دهد اما با این وجود این احتمال می‌رود که میزان افزایش نرخ بهره به اندازه سال گذشته نباشد. اگر فرض کنیم که آمریکا با همان سرعتی که در سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد، عمل کند در سال جاری شاهد رکود اقتصادی و افزایش بیکاری در آمریکا خواهیم بود. بنابراین به نظر می‌رسد که محتمل‌ترین سناریو، افزایش کمِ نرخ بهره در سال جدید میلادی باشد. با این وجود به دلیل وضعیت مطلوب صادرات و اقتصاد آمریکا، ارزش دلار کاهش سنگینی نخواهد داشت.

ین ژاپن

در سال 2022 میلادی کشور ژاپن برخلاف آمریکا، نرخ بهره خود را تغییر نداد و همین نکته باعث شد تا ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا کاهش پیدا کند. با تغییر سیاست بانک مرکزی ژاپن در اواخر سال 2022 میلادی روند افزایشی قیمت برای ین (در برابر دلار) شروع شده است و به نظر می‌رسد تا زمان اعلام مواضع جدید ژاپنی‌ها در برابر نرخ بهره ادامه خواهد یافت.

یورو

افزایش ارزش یورو در سال جاری میلادی وابسته به مواردی همچون پایان یافتن جنگ اوکراین و روسیه، توقف سیاست افزایش نرخ بهره بانکی، تهیه گاز برای زمستان و غیره است. در صورتی که این مشکلات حل شوند میزان تقاضای جهانی برای یورو افزایش پیدا خواهد کرد.

همان طور که می‌دانید هیچ پیشبینی‌ای به صورت صد درصد نیست بنابراین نکته مهم این است که با استفاده از آموزشهای اصولی و یک استراتژی سودده مانند استراتژی CTS، معاملات موفقی در فارکس انجام داده و در صورت اشتباه میزان ضرر را در پایین‌ترین حد ممکن نگه دارید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار