کد خبر: ۲۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
یک مقام کاخ کرملین از برنامه قطعی سفر «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه به ایران و مذاکره با« حسن روحانی» رییس جمهوری و میزبان سران شرکت کننده در همایش کشورهای مجمع صادر کنندگان گاز خبر داد.
 «یوری اوشاکوف» دستیار بین المللی رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: پوتین 23 نوامبر (سوم آذر) به ایران سفر و در همایش کشورهای صادر کننده گاز شرکت می کند.
این مقام روسی امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران افزود: براساس برنامه در نظر گرفته شده، پوتین در سفر یک روزه خود با سران کشورهای شرکت کننده در نشست گازی تهران دیدارها و ملاقات های دوجانبه خواهد داشت.
دستیار رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: قرار است در جریان سفر پوتین به تهران، تماس های دو جانبه همسطح با میزبان همایش و با کشورهای شرکت کننده صورت بگیرد.
وی در باره جزییات برنامه ملاقات ها اظهارنظر نکرده است.
نشست هیات عالی رتبه این مجمع ٢٩ آبان ماه و نشست عادی و فوق العاده این مجمع در ٣٠ آبان ماه برگزار خواهد شد. نشست سران «جی.ای.سی.اف» نیز 23 نوامبر برابر با دوم آذرماه برگزار می شود.
در این نشست سران کشورهای 12 عضو اصلی شامل کشورهای ایران، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، روسیه، لیبی، امارات، نیجریه، قطر، ترنیداد، توباگو و ونزوئلا به همراه پنج کشور ناظر هلند، نروژ، عمان، عراق و پرو حضور می یابند.
اکنون ٢٤ درصد از ترکیب انرژی جهان را سوخت گاز تشکیل می دهد و رشد مصرف گاز هم اکنون از نفت بیشتر است و این ترکیب در سال ٢٠٣٥ به 26.11 درصد خواهد رسید.
ایران با داشتن 33.8 تریلیون متر مکعب ذخایر اثبات شده در جایگاه نخست دارندگان ذخایر گازی جهان قرار دارد.
مجمع صادرکنندگان گاز مشهور به اپک گازی سال 2008 به وسیله ایران، روسیه و قطر بنیان گذاشته شد.
روابط سیاسی دوجانبه و همگرایی های منطقه ای ایران و روسیه در شرایط عالی قرار دارد و دو کشور نیز دیروز (چهارشنبه) در پایان نشست سه روزه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی در مسکو توافق هایی به ارزش 40 میلیار دلار امضا کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: