کد خبر: ۲۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
اعضای هیات دولت در هفته ای که گذشت به استناد قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، برنامه راهبردی ارتقای سلامت نظام اداری در مبادلات مرزی در حوزه های بازارچه های مرزی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اسکله های خاص را به منظور مقابله با فساد و پیشگیری و جلوگیری از قاچاق کالا در محدوده های یاد شده، تصویب کردند.
به موجب این برنامه، مجموعه فعالیت های دستگاه های اجرایی در این محدوده ها به صورت منسجم و یکپارچه دیده شده است و بدین ترتیب از دوگانگی و چندگانگی عملیات و موازی کاری جلوگیری می شود.
در جلسه هیات دولت که به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهوری برگزار شد همچنین گزارشی از خسارت های وارده به مناطق سیلزده ایلام و لرستان ارائه و به منظور بازسازی و جبران خسارت ناشی از سیل با اختصاص مبلغ یکهزار و 53 میلیارد و 810 میلیون ریال به استان ایلام و 236 میلیارد و 107 میلیون ریال به استان لرستان موافقت شد.
این اعتبار به صورت کمک بلاعوض جهت بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی شهری، روستایی و تأمین لوازم خانگی، اجرای عملیات آبخیزداری، بازسازی راه ها و ابنیه فنی، بازسازی و ساماندهی مسیل های شهری، بازسازی و ترمیم ابنیه و تأسیسات کشاورزی و خدمات فنی و پشتیبانی و آواربرداری به صورت هزینه ای و تملک دارایی مصرف می شود.
همچنین مبلغ یک هزار و 492 میلیارد و 800 میلیون ریال برای استان ایلام و 346 میلیارد ریال برای استان لرستان تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود چهاردرصد روستایی و پنج درصد شهری جهت بازسازی و تعمیر اماکن مسکونی شهری و روستایی نیز تعیین شد.
رئیس جمهوری در پی بارش های دو هفته گذشته که به حدود 144 روستا، شهر و مناطق عشایر نشین آسیب زد به صورت لحظه ای پیگیر مسایل و مشکلات مردم بود.
نمایندگان دولت نیز در ادامه سفرهای خود در هفته گذشته به 70 شهر و مرکز استان سفر کردند، سفرهایی که در شرایط بحرانی روزهای گذشته هموطنان شاهد افزایش قابل توجه آن بودند .
سفر نمایندگان دولت در راستای سفرهای معاونان رئیس جمهوری، وزرا و معاونان آنها انجام می شود، سفرهایی که مقام های دولت تدبیر و امید در سفر به شهرها و روستاها از نزدیک با مشکلات مردم آشنا و برای رفع آن چاره اندیشی می کنند و یا بطور مستقیم گزارش آن را تقدیم رئیس جمهوری می کنند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) روزهای شنبه هر هفته در یک گزارش خبری، نگاهی گذرا به سفر مسئولان دولتی در هفته گذشته دارد و برخی از سفرها را در قالب بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
این سفرها جدا از سفرهای مقامات عالیرتبه استانی است که بی وقفه و شبانه روزی ادامه دارد و حاصل آن رفع مشکلات با همت والای دولت و مردم است.
 
** شنبه شانزدهم آبان
یاسوج - نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سرمایه گذاری حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومانی در این حوزه در دولت یازدهم خبر داد.
کرج- محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور گفت: ساخت چند شهر جدید در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.
زاهدان- محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور گفت: خدمات رسانی بی منت به مردم، یکی از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید است.
سنندج- علی اکبر طاهایی معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: نباید هیچ فعالیتی بدون تدبیر صورت گیرد چرا که خروجی تدبیر، امیدبخشی به جامعه است.
مشهد- محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات گفت: رعایت مقررات و قوانین انتخاباتی و چارچوب های رسانه ای در برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از جانبداری از مهمترین وظایف صدا و سیما است.
 
** یکشنبه هفدهم آبان
گرگان - حسن طایی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رونق اقتصادی کشور را نیازمند ایجاد ارتباط بین دانشگاه و بازار کار دانست و گفت: امروز سرمایه گذاری برای رونق اقتصادی را باید با بها دادن به دانشگاه کارآفرین پیگیری کنیم.
یزد - رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: از برنامه های دو سال گذشته که بر مبنای توصیه مرکز توسعه سازمان ملل انجام شده محدودیت حداکثر مصرف منابع آب تجدید پذیر کشور 40 درصد بود، اما با توجه به اینکه ایران ظرفیت این مقدار کاهش را نداشت محدودیت 60 درصدی را تعریف کردیم.
زاهدان- محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اهمیت طرح تحول نظام سلامت، استمرار برنامه های این طرح و حفظ دستاوردهای آن اولویت نخست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور است.
 
** دوشنبه هجدهم آبان
تبریز- سید علی صدرالسادات معاون توسعه مدیریت و منایع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز جزء سه دانشگاه برتر از دیدگاه این معاونت است و قابلیت تبدیل به قطب آموزشی در تدوین دوره های آموزشی مدیریت کیفیت جامع را دارد.
اهواز - امیر رضا خادم معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: اختصاص بخشی از درآمدهای ارزش افزوده به بخش ورزش، رشد و پویایی باشگاه های کشور را به دنبال دارد.
تبریز - سیدعلی صدرالسادات معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه نسبت تخت بستری مراکز درمانی کشور 1.67 تخت به ازای هر یکهزار نفر است،گفت:درصدد ارتقای این شاخص به2.6 تخت تاپایان برنامه ششم توسعه هستیم .
بوشهر- محمد سعیدی نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: صنایع دریایی کشور از ظرفیت و توان بالایی برای تامین تجهیزات مورد نیاز بنادر داخلی برخوردار است.
 
** سه شنبه نوزدهم آبان
یزد - شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان گفت: رویکرد دولت در کنترل ، کاهش و پیشگیری از جرائم اجتماع محور است .
کاشان- سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: نگهداری و ساخت راهها هزینه های هنگفتی را بر دوش دولت وارد می کند و دولت به تنهایی قادر به تامین این منابع نیست.
گنبدکاووس - سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت از مشخص شدن سرنوشت شش نفر دیگر از مفقودان فاجعه منا خبر داد و گفت: مرجان نازقلچی فرماندار فقید بندر ترکمن نیز جزء این شش نفر است.
کیش - شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : اگر سرمایه گذاران خارجی با سرمایه گذاران داخلی برای ورود اقتصاد به کشور مشارکت کنند 50 درصد معافیت آنها نسبت به سرمایه افزایش می یابد .
شیراز- حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: دوران پسا تحریم در حال فرارسیدن است و با توجه به فراهم شدن زمینه رقابت در بازارهای گسترده جهانی، هر مهندس ایرانی باید خود را آماده کند چرا که زمینه کار در بازار جهانی و ایجاد ارزش افزوده فراهم خواهد بود.
اهواز- امیر رضا خادم معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: درصورت تحقق پرداخت یک درصد بودجه سازمان ها و شرکت ها به ورزش، 50 هزار میلیارد ریال بودجه اضافی به ورزش کشور تزریق می شود.
کرج- علی اصغر توفیق معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه علم و صنعت باید دست به دست هم دهند، گفت: دانشگاه و صنعت باید در یک چرخه و به دنبال منافعی مشترک با هم شریک باشند و به دنبال این منافع با هم حرکت کنند.
اراک- حسن طاعی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی گفت: سامانه ملی مشاغل ایران آماده رونمایی است و به زودی با راه اندازی آن بستر کاربردی اطلاعات در حوزه اشتغالزایی و زیرشاخه های آن فراهم می شود.
شیراز- حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: معماری ما باید معرف فرهنگ ایرانی و اسلامی کشورمان باشد.
بوشهر- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: بنادر استان بوشهر در بخش نفتی و غیرنفتی حدود 43 درصد از عملیات دریایی کشور را برعهده دارند.
کیش - الهام امین زاده معاون رئیس جمهوری در امور حقوقی با تاکید بر تسهیل مقررات و توسعه حوزه عمل در مناطق آزاد گفت : مقاومت در برابر این موضوع به توسعه سرمایه گذاری در مناطق آزاد ضربه می زند.
یزد - تفاهمنامه همکاری میان شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و محمدباقر الفت معاون اجتماعی قوه قضائیه روز سه شنبه در یزد امضا شد.
شیراز- حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به افزایش کیفیت ساخت و ساز در کشور گفت: یکی از مشکلات عمده در این حوزه، مشارکت افراد غیر مرتبط در امر ساخت و ساز در کشور است که به هیچ وجه منطقی نیست.
مشهد - سید رضا نوروز زاده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اصلاح اصل 44 قانون اساسی به صورت زیربنایی تاکید کرد.
کیش- الهام امین زاده معاون رئیس جمهوری در امور حقوقی با تاکید بر ایجاد امنیت کامل در حوزه اقتصادی گفت: این امنیت فقط به عنصرها و نهادهای داخلی باز نمی گردد بلکه مشارکت در تامین امنیت داخلی و منطقه می تواند بخش دولتی و خصوصی کشورهای مختلف را دربرگیرد.
گرگان - سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ویزای عراق در مرزهای کشور صادر نخواهد شد و عاشقان به پیاده روی در اربعین حسینی باید پیش از سفر اقدام به دریافت ویزا نمایند.
شیراز- حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش بینی می شود که از نیمه سال آینده با افزایش تقاضا، شاهد افزایش سرمایه گذاری و خروج بازار مسکن از رکود باشیم.
 
**چهارشنبه بیست آبان
کرمان - کوروش پرند معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: برای رسیدن به موفقیت در حوزه اشتغال در بازه زمانی کوتاه و میان مدت باید به توسعه اشتغال های خرد و خانگی توجه داشته باشیم.
گنبدکاووس - علی اکبر طاهایی معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرای طرح تحول سلامت را از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: دولت با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی، اجرای این طرح را ادامه می دهد.
بوشهر- سید محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون 610 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت در کشور فعال هستند که از این تعداد90 انجمن در مقیاس ملی و 520 انجمن در استان ها فعالیت می کنند.
تبریز - حمید کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر عزم جدی دولت تدبیر و امید برای خروج از وضعیت رکود اقتصادی گفت: خروج از این وضعیت حرکت و عزم جمعی می طلبد.
بندرعباس - حمید رضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: طرح خط لوله انتقال گاز به عمان در دست مطالعه است و با طرح انتقال گاز به منطقه جاست همزمان اجرا می شود.
بندرعباس- محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات گفت: برآوردهای صورت گرفته نشان می دهد تاکنون حدود چهار هزار و 800 نفر خودشان را برای ورود به صحنه ( انتخابات) آماده کرده اند.
کرمانشاه - سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه احمد عزیزی در حوزه ادبیات و شعر حماسی شیعی آثار خوبی دارد، گفت که این شاعر به این حوزه وزن و اعتبار خاصی بخشیده است.
بندرعباس- حمید رضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در نیمه دوم سال جاری صادرات میعانات گازی LPG، گوگرد و فرآورده های نفتی از بندرهای شهید رجایی و باهنر هرمزگان افزایش می یابد.
شیراز- محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: با توجه به ضرورت رفاه اجتماعی برای جوانان بزودی بیمه ازدواج درکشور راه اندازی می شود.
کیش- اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: ساخت فضاهای متنوع فرهنگی و آموزشی رویکرد مهم در توسعه کیش است.
 
** پنجشنبه بیست ویکم آبان
زاهدان- مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ظرفیت های زیادی در بخش گردشگری در نقاط مختلف کشور به ویژه این استان وجود دارد که هنوز نتوانستیم توسعه متوازن در این بخش ایجاد کنیم.
قم- علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده آیت الله سیستانی در ایران گفت: اگر «بشار اسد» از سوریه برود این کشور قابل کنترل نیست و مانند لیبی هر منطقه از آن در دست یک حکومت خواهد بود.
اصفهان- امید توکلی رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران در آستانه بحران آب قرار دارد و در سال های آینده تامین آب به یکی از بزرگترین چالش های کشور تبدیل می شود.
مشهد- دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه از پروژه های در حال اجرا در محل پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید کرد.
قم- علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با علما و مراجع تقلید گفت: دشمنان اسلام وهابیت و سلفی ها افراطی و تکفیری را برای مقابله با شیعه و تضعیف مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ایجاد کرده بودند، ولی امروز این جریان ها بلای جان آنها شدند.
تبریز- علی اصغر توفیق معاون پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مهم ترین موانع تولید، نبود هزینه کرد در امر تحقیقات است که بر اساس تصویب قانون رفع موانع تولید در مجلس، تمامی واحدها می توانند 10 درصد مالیات خود را صرف امر تحقیق و پژوهش کنند.
قم- محمد جواد وزیر امورخارجه در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در قم گفت: حرکت هایی که برای ایجاد تفرقه شکل می گیرد با اسلام و مذاهب اسلامی هیچ ارتباطی ندارد و این تلاش ها را غیراسلامی می دانیم.
مشهد- سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از بیمارستان سوانح و حوادث طالقانی مشهد گفت: برخی سازمان ها در اجرای طرح تحول نظام سلامت خلف وعده و نامهربانی کردند.
مشهد- حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: 60 نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی، رییس جمهوری اسلامی ایران را در سفر آتی وی به اروپا همراهی می کنند.
بندرعباس- حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور با اشاره به تحویل لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه تبلیغات انتخابات به مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان خواست تا به دو فوریت این لایحه رای دهند.
سمنان - سید محمدهادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، مشارکت خیران برای تکمیل 248 بیمارستان نیمه تمام کشور را خواستار شد.
قم - علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه با حضور در موسسه ترجمان وحی در قم، از این مرکز قرآنی بازدید و در جریان عملکرد این موسسه قرار گرفت.
مشهد- دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون در سطح کشور 100 هزار تخت بیمارستانی کمبود داریم در حالی که بیش از نیمی از تخت های بیمارستانی موجود نیز فرسوده است.
 
** جمعه بیست ودوم آبان
قم – علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه عده ای دنبال اختلاف میان دولت و مراجع تقلید هستند، گفت: متاسفانه عده ای که با دولت سرسازگاری ندارند با جعل و تحریف برخی حقایق ،اخبار را به صورت وارونه در اختیار دفاتر مراجع تقلید، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس قرار می دهند.
یزد- حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخبگان قرآنی، چراغ های هدایت جامعه هستند که مسیر جامعه اسلامی را روشن نگه داشته اند.
شیراز - محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: دولت لایحه پیشنهادی این وزارتخانه را مبنی بر جداسازی حوزه ورزش از جوانان در کمیسیون تخصصی خود رد کرد.
جیرفت - سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه پس از ورود به جنوب کرمان از بیمارستان امام حسین (ع) در شهرستان منوجان دیدن کرد.
بندرعباس - محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری، رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر و استاندار هرمزگان روز جمعه از مناطق سیل زده سه روز اخیر در شرق این استان دیدن کردند.
کیش – مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای رسیدن به اهداف سند در افق 1404(2025 میلادی) و در طول 10 سال آینده رشد بخش گردشگری باید بین 12 تا 14 درصد در سال باشد.
جیرفت - سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان قلعه گنج قبل از 22 بهمن امسال تجهیز و راه اندازی می شود.
بندرعباس- دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت :مقرر شد بیمارستان 96 تختخوابی رودان هرمزگان پس از تامین اعتبار 30 میلیارد ریالی تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
زابل- مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نگاه غیر تخصصی، صنعت گردشگری ایران را دچار چالش کرده است.
جیرفت - سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بزرگترین مانور عملیاتی و غیر نظامی مقابله با بلایای طبیعی در شهرستان جیرفت برگزار و تمامی اهداف این مانور محقق شد.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: