کد خبر: ۲۲۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران روز آینده چهارم اسفند قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعدازظهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در اغلب نقاط کشور جوی آرام و پایدار داریم همچنین از بعدازظهر فردا تا شنبه ۶ اسفند، دریای خرز مواج است.

وی افزود: روز آینده در گیلان بارش باران داریم همچنین بارش پراکنده در برخی مناطق مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه پنجم اسفند در استان‌های ساحلی خزر برخی مناطق اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی، شرق و جنوب‌شرق کشور، شمال‌شرق کشور، دامنه‌های و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی بارش پراکنده داریم.

ضیائیان با بیان اینکه در سه روز آینده در برخی مناطق شمال‌شرق کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و اردبیل، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: همچنین فردا پنجشنبه باد شدید در جنوب یزد، جنوب اصفهان، شمال فارس، شرق سیستان و بلوچستان و کرمان پیش‌بینی می‌شود و جمعه این شرایط را در شمال فارس، جنوب یزد، خراسان جنوبی و کرمان داریم و شنبه ۶ اسفند در نوار شرقی کشور باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز جمعه ۵ اسفند در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و روز شنبه ۶ اسفند در شمال شرق کشور دما بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، اما از شنبه در اردبیل و سواحل خزر و از یکشنبه در شمال‌شرق کشور دما افزایش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری همراه با وزش باد بعدازظهر باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۵ و ۳ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل و همدان با کمینه دمای ۴ درجه زیرصفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

هشدار دریایی نارنجی سازمان هواشناسی

طبق اعلام سازمان هواشناسی از بعدازظهر پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۴ تا بعدازظهر شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۶، وزش باد حداکثر ۲۸ نات، افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و در فرا سواحل ۲ تا ۳ متر در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود، در این راستا غرق شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناور‌های سبک، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل، محتمل است که توصیه می‌شود اجتناب از عملیات تفریحی، به‌ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناور‌های سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت و جمع‌آوری تور‌های صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل در دستور کار باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار