کد خبر: ۲۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
معاون وزیر نیرو مطرح کرد
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در طی 10 سال باید افزایش 50 هزار مگاواتی ظرفیت اسمی تولید داشته باشیم که سهم هر سال 5 هزار مگاوات است که این افزایش ظرفیت تولید برق کشور به نوعی جبران عقب ماندگی ها در سرمایه گذاری های این بخش است.
هوشنگ فلاحتیان  اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید برق کشور در حدود 74 هزار مگاوات است که با برنامه ریزی های صورت گرفته این رقم تا پایان سال آینده به مرز 77 هزار مگاوات خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به رشد هر ساله مصرف، نرخ رشد جمعیت و برنامه های کلان توسعه ای در بخش رونق اقتصادی و صادرات برق، در افق 1404 باید ظرفیت اسمی تولید برق کشور به 120 هزار مگاوات برسد.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تحقق این هدف یعنی در طی 10 سال باید افزایش 50 هزار مگاواتی ظرفیت اسمی تولید داشته باشیم که سهم هر سال 5 هزار مگاوات است که این افزایش 5 هزار مگاواتی سالانه ظرفیت تولید برق کشور به نوعی جبران عقب ماندگی ها در سرمایه گذاری های این بخش است.

وی ادامه داد: ظرفیت های بسیاری در بخش فنی و مهندسی صنعت برق کشور در ساخت نیروگاه و امکان استفاده از توانمندی مهندسی داخلی و حتی خارجی داریم اما مسئله ای که ممکن است توسعه 50 هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور را در طی 10 سال آینده با چالش مواجه کند، مسائل مالی است که تلاش داریم با جذب سرمایه های خارجی، سرمایه مورد نیاز را در این بخش فراهم کنیم.

منبع:تسنیم

برچسب ها: برق ، نیرو ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: