کد خبر: ۲۲۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به وزش باد شدید، کشاورزان از انجام هرگونه عملیات سم پاشی و محلول پاشی در مزارع و باغات اجتناب کنند.

به گفته او، کشاورزان نسبت به آماده سازی بستر کاشت در مناطق سرد و معتدل جهت کشت بهاره اقدام کنند.

رفیعی ادامه داد: باغداران جهت جلوگیری از شکستن درختان و محافظت نهال های جوان نسبت به استفاده از بادشکن اقدام کنند. همچنین اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با سرمازدگی را انجام دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، دامداران از چرای دام در ارتفاعات و مسیل ها اجتناب کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا ۱۸ فروردین ۱۴۷.۹ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۳۵.۷ میلی متر و دوره بلندمدت ۱۸۴ میلی متر است که این موضوع افزایش ۹ درصدی بارش نسبت به سال قبل و کاهش ۱۹.۶ میلی متر دوره نرمال را نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی، امروز با فعالیت سامانه بارشی در غالب مناطق نیمه غربی کشور شاهد رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و ریزش تگرگ در برخی استان ها هستیم.

امروز در برخی مناطق غرب، شمال غرب و برخی نقاط سواحل دریای خزر بویژه مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش و وزش باد رخ می دهد که در دامنه های جنوبی البرز خیزش گرد و خاک انتظار می رود. همچنیم روز شنبه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار