کد خبر: ۲۲۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
قرعه بازدهی بالا در بورس تهران بالاخره به سهام شاخص‌ساز رسید. شاخص کل بورس در روز جاری با رشد 73 هزار واحدی، موفق به فتح کانال 2.4 میلیونی قرار گرفت و فاصله آنچنانی با نیمه ابر کانال 2 میلیونی ندارد. از سویی شاخص هم‌وزن نیز در روزی که نتوانست پا به پای نماگر اصلی رشد کند، با رشد 14 هزار واحدی خود، در ارتفاع 800 هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس تهران در روز ابتدایی هفته اول، به پشتوانه عملکرد خوب شاخص‌سازها، گام بلند دیگری در راستای صعود برداشت.

بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با رشد 73 هزار و 438 واحدی که معادل 3.1  درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد. به این ترتیب شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون 438 هزار واحدی ایستاد.

در سوی دیگر اما شاخص کل هم‌وزن هم‌جهت روند شاخص کل رفتار کرد و با رشد 1.8 درصدی به سطح 800 هزار و 946 واحدی رسید.

ورود و خروج پول حقیقی

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 30 میلیارد و 950 میلیون و ارزش معاملات را 19 هزار و 332 میلیارد تومان(با احتساب ارزش معاملات صندوق‌های سهامی و مختلط) نشان می‌دهد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود دو هزار و 446 میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم فولاد، شستا و فملی بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، فولاد و ثبهساز به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

نماد وبیمه با افزایش 7 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، سبزوا نیز با افت 5.74 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فولاد، امین و فخوز تعلق گرفت. همچنین سهم‌های فولاد، شستا و فخوز نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای افران، کارا و کالا خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های شصفها، رفاه و خلیبل رقم خورد. همچنین وبوعلی در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد زگلدشت بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار