کد خبر: ۲۲۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۵
کانادا، کشوری وسیع و پهناور با جمعیتی اندک است. این کشور با برنامه‌های دقیق و هدفمند، به دنبال جذب افراد کارآمد برای کشور است. افراد تحصیل کرده، کارآفرینان، افراد متخصص در زمینه‌های مختلف، دانشجویان و ... با استفاده از موقعیت‌های فراهم شده توسط دولت، می‌توانند به این کشور پیشرفته، مهاجرت کنند.

کانادا، کشوری وسیع و پهناور با جمعیتی اندک است. این کشور با برنامه‌های دقیق و هدفمند، به دنبال جذب افراد کارآمد برای کشور است. افراد تحصیل کرده، کارآفرینان، افراد متخصص در زمینه‌های مختلف، دانشجویان و ... با استفاده از موقعیت‌های فراهم شده توسط دولت، می‌توانند به این کشور پیشرفته، مهاجرت کنند.

مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی و ... از جمله روش‌های مهاجرت و زندگی در کانادا هستند.

مانیتوبا، یکی از استان‌های کشور کانادا است که برنامه‌های مشخصی برای جذب نیرهای کارآمد دارد. در ادامه به بررسی شرایط مهاجرت به مانیتوبا کانادا می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

شرایط مهاجرت به مانیتوبا کانادا

معرفی استان مانیتوبا کانادا

استان مانیتوبا در شرق کشور کانادا قرار گرفته است. این استان از جنوب با آمریکا، از شرق با استان انتاریو، از غرب با استان ساسکاچوان و از شمال با منطقه‌ی نوناووت همسایه است.

زبان رسمی مردم مانیتوبا انگلیسی است و جمعیتی بالغ بر 1.3 میلیون نفر در این استان سکونت دارند. مهم‌ترین شهرهای استان مانیتوبا وینیپگ، براندون، موردن، استاینباخ، تامپسون، پرتیج لا پریر هستند.

آب و هوای این استان نسبتا خشک همراه با تغییرات شدید دمای فصلی است.

 

روش‌ های مهاجرت به مانیتوبا کانادا

مانیتوبا یکی از بهترین استان‌ها برای مهاجرت است. مردمان خونگرم و مهاجر پذیر، موقعیت‌های شغلی فراوان، هزینه‌های پایین زندگی و مسکن از جمله دلایلی است که بسیاری از افراد این استان را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: شرایط و روش های مهاجرت به کانادا

 

صاحبان کسب و کارها، فارغ التحصلان و افرادی که در کار خود متخصص هستند و قضد اقامت دائم کانادا را دارند، می‌توانند با شرکت در برنامه‌ی مهاجرت استانی مانیتوبا ( MPNP ) به کانادا مهاجرت کنند.

شرایط مهاجرت به مانیتوبا کانادا

برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا کانادا

برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا، شامل 5 برنامه‌ی اصلی است که هر یک از آن‌ها زیر مجموعه‌ها و شرایطخاصی دارند.

  1. برنامه‌ی اسکیل ورکر در مانیتوبا
  2. برنامه‌ی اسکیل ورکر از خارج مانیتوبا
  3. برنامه‌ی تحصیلات بین المللی مانیتوبا
  4. برنامه‌ی سرمایه گذاری در مانیتوبا
  5. برنامه‌ی ابتکار شهر موردن

برنامه‌ی اسکیل ورکر در مانیتوبا

طبق این برنامه، نیروهای ماهر و با تجربه، با به نیاز بازار کار محلی، به کارفرمایان مانیتوبا معرفی می‌شوند. این برنامه دارای 2 زیر مجموعه است:

تجربه‌ی کاری:

این برنامه برای افرادی است که با ویزای کار موقت در کانادا حضور دارند و یا دانشجویانی که با ویزای کار موقت و یا ویزای کار پس از فارغ التحصیلی داخل کانادا باشند.

همچنین فارغ التحصیلان بین المللی که در موسسات آموزشی دانشگاهی در خارج از مانیتوبا تحصیل کرده‌اند، اگر 1 سال سابقه‌ی کاری در یکی از مشاغل مورد نیاز مانیتوبا را داشته باشند، می‌توانند در این برنامه، شرکت کنند.

استخدام مستقیم کارفرما:

افرادی که قصد شرکت در این برنامه را دارند، باید قبل از درخواست استخدام مسقیم کارفرمای مانیتوبا، یک دعوتنامه برای ثبت درخواستشان در MPNP داشته باشند. به همین منطور باید توسط یک نماینده‌ی برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا در خارج از کانادا و یک کارفرمای واجد شرایط مانیتوبایی مصاحبه انجام دهند.

برنامه‌ی اسکیل ورکر از خارج مانیتوبا

این برنامه شامل 2 زیر مجموعه است؛ که افراد واجد شرایط می‌توانند از طریق آن به مانیتوبا کانادا مهاجرت کنند.

اکسپرس اینتری:

افرادی که قصد دارند در اکسپرس اینتری مانیتوبا شرکت کنند، باید پروفایل فعال در اکسپرس اینتری فدرال داشته باشند، زیرا این برنامه همسو با اکسپرس اینتری فدرال کار می‌کند. نکته‌ی دوم اینکه شخص متقاضی باید در یکی از مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد نیاز مانیتوبا، سابقه‌ی کاری داشته باشد.

سرمایه انسانی:

چنانچه در یکی از مشاغل موجود در فهرست مشاغل مورد نیاز مانیتوبا تجربه‌ی کاری داشته باشید، همچنین شرایط زیر را دارا باشید، می‌توانید برای این برنامه، اقدام نمایید.

  • CLB 7 برای مشاغل رده‌ی Regulated
  • CLB 6 برای مشاغل رده‌ی Compulsory Trades
  • CLB 5 برای سایر مشاغل در رده‌های NOC TEER 0, 1, 2, 3
  • حمایت از یکی از بستگان خود که حداقل 1 سال در مانیتوبا زندگی کرده، داشته باشید.
  • و یا در 5 سال گذشته، تحصیلات دانشگاهی خود را در مانیتوبا به اتمام رسانده باشید.
  • و یا در 5 سال اخیر در مانیتوبا کار کرده‌ باشید.
  • 6 ماه تجربه‌ی کار در مشاغل مورد نیاز مانیتوبا

شرایط مهاجرت به مانیتوبا کانادا

برنامه‌ی تحصیلات بین المللی مانیتوبا

مهاجرت به مانیتوبا با برنامه‌ی IES ( تحصیلات بین المللی ) یکی از بهترین‌ روش‌های مهاجرت به کاناداست. به این دلیل که راه‌هایی را ارائه داده که سرعت دریافت اقامت را بالا می‌برند.

این برنامه مختص فارغ التحصیلان مانیتوبا است که برای رفع نیازهای صنعتی استان طراحی شده است.

این برنامه شامل 3 زیر مجموعه می‌باشد:

 

مسیر اشتغال حرفه‌ای:

شرایط این برنامه به صورت زیر است:

  • در طی 3 سال اخیر از یک موسسه‌ی دانشگاهی در مانیتوبا فارغ التحصیل شده باشید
  • در یکی از مشاغل مورد تقاضای مانیتوبا از یک کارفرمای واجد شرایط پیشنهاد شغلی حداقل 1 ساله و مرتبط با آموزش خود داشته باشید.
  • تمکن مالی برای 6 ماه اقامت داشته باشید.
  • حداقل نمره‌ی زبان CLB7 داشته باشید.

مسیر کارآموزی فارغ التحصیلان:

دانشجویان بین المللی که مدرک کارشناسی ارشد و یا  دکترا از دانشگاه مانیتوبا را دارند و در دوره‌های کارآموزی ثبت نام کرده اند، می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

برای این برنامه به CLB7 و یا بالاتر نیاز دارید.

داشتن پیشنهاد شغلی الزامی نیست.

مسیر دانشجوی کارآفرین:

این برنامه که فعلا به صورت آزمایشی است، هر ساله به 20 دانشجو این امکان را می‌دهد که پس از فارغ التحصیلی، کسب و کار خود را در مانیتوبا راه اندازی کنند.

 

برنامه‌ی سرمایه گذاری در مانیتوبا

این برنامه مناسب افرادی است که قصد راه اندازی کسب و کار جدید و یا سرمایه گذاری در یک بیزینس در مانیتوبا را داشته باشند. برنامه‌ی سرمایه گذاری در مانیتوبا، شامل 2 زیر مجموعه است:

سرمایه گذاری در مزارع مانیتوبا:

چنانچه تجربه‌ی کار در مزارع و کسب و کارهای مرتبط با کشاورزی را دارید و مایل به سرمایه گذاری و مهاجرت به مانیتوبا را دارید، می‌توانید از طریق این برنامه اقدام کنید.

مسیر کارآفرینی مانیتوبا:

این برنامه مرتبط با پول یا همان استخر ابراز علاقه مندی استان EOI است. اگر واجد شرایط این مسیر هستید، باید یک پروفایل آنلاین ایجاد کرده و فرم خودارزیابی را تکمیل کنید.

برنامه‌ی ابتکار شهر موردن

موردن شهری در 112 کیلومتری در جنوب غربی شهر وینپیگ مانیتوبا است. این شهر به صورت فعال و مداوم در حال پذیر مهاجر است. باید شرایط سنی، تحصیلی، زبان و تجربه‌ی کاری لازم را داشته باشید تا بتوانید در این برنامه شرکت کنید.

مهم‌ترین نکته‌ی این برنامه این است که شما تحت هیچ شرایطی نباید وابستگی در دیگر نقاط کانادا داشته باشید.

 

منابع:

شرکت گلچین و ویکی پدیا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار