کد خبر: ۲۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
رييس‌ جمهوري با محکوم کردن مجدد حوادث تروريستي اخير در لبنان، فرانسه و همچنين سرنگوني هواپيماي مسافربري روسيه توسط تروريست ها ، تصريح کرد: تروريست هاي داعش با هدف ايجاد موج اسلام هراسي در جهان تلاش مي کنند خود را به اسلام نسبت دهند و اين درحالي است که دين مبين اسلام با اقدامات تروريستي مخالف است.
حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني شامگاه سه‌شنبه در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: اسلام دين رحمت و صلح است و نبايد اجازه داد اين اقدامات بويژه در اروپا و آمريکا که محل زندگي شمار زيادي از مسلمانان است باعث افزايش اسلام‌هراسي شود.رييس جمهوري افزود: متأسفانه کودکان، زنان و افراد غيرنظامي بي‌گناه ، قربانيان اصلي اين اقدامات تروريستي بوده اند و براي مقابله با چنين جناياتي يک عزم و اتحاد جهاني ضروري است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري دکتر روحاني با اشاره به اينکه جمهوري اسلامي ايران سالهاست که بر ضرورت مبارزه همگاني با پديده شوم تروريسم در عرصه جهاني تاکيد مي کند ، افزود: ايران به عنوان کشوري که خود قرباني تروريسم است، فعاليت هاي تروريستي و کشتار انسانهاي بيگناه را محکوم مي کند و با اينگونه فعاليت‌هاي تروريستي با جديت مقابله خواهد کرد.

رييس‌ جمهوري بر ضرورت مقابله جدي تر با تروريست‌ها تأکيد کرد و اظهار داشت: بايد بررسي شود که داعش براي تداوم اقدامات تروريستي ، منابع مالي و تسليحات نظامي خود را از چه منابعي تامين مي کند.

رييس‌ جمهوري همچنين از زحمات و تلاش‌هاي شبانه‌روزي نيروهاي اطلاعاتي، امنيتي، نظامي و انتظامي در برقراري امنيت و حراست از کشور قدرداني کرد.

دکتر روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه امروز انقلاب اسلامي با زبان فارسي شناخته مي‌شود، گفت: گسترش زبان فارسي يکي از وظايف ملي، انقلابي و ديني بوده چرا که اين زبان حاصل مليت و اسلاميت ماست.

رييس‌ جمهوري با اشاره به اينکه بايد انگيزه آموختن زبان فارسي تقويت شود ، ‌اظهار داشت: گسترش روابط تجاري و اقتصادي، توسعه گردشگري و روابط دانشگاهي و علمي موجب گسترش زبان فارسي در جهان مي‌شود.

دکتر روحاني با بيان اينکه بهره‌مندي از فناوري پيشرفته فضاي مجازي و رسانه‌اي و ماهواره‌اي در گسترش زبان و ادب فارسي ضروري است،‌ گفت: استفاده از تمام فضاي آموزشي مرتبط با ايرانيان در خارج از کشور براي آموزش زبان فارسي به ايرانيان نسل بعد و غيرايراني‌ها مورد تأکيد است.

رييس‌ جمهوري با تأکيد بر اينکه جلب همکاري ايرانيان فرهيخته خارج از کشور، براي آموزش افتخاري زبان فارسي بسيار راهگشا است، افزود: بايد به وحدت رويه و تمرکز فعاليت‌هاي فرهنگي خارج از کشور، توجه نمود.

در ادامه اين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، در خصوص بررسي وضعيت زبان فارسي در خارج از کشور و همچنين فعاليت‌هاي بنياد سعدي در اين زمينه بحث و بررسي و گزارش نظارت راهبردي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص نحوه فعاليت اين بنياد و ميزان موفقيت در به ثمر رساندن وظايف آن ارايه شد.

رييس‌ جمهوري سپس در جمع‌بندي اين گزارش بر تشويق بنياد سعدي براي گسترش فعاليت‌ها و بهره‌مندي از همه ظرفيت‌ها، ايجاد جاذبه زبان فارسي براي کشورهاي خارجي بويژه کشورهايي که با ايران روابط تجاري و اقتصادي دارند، استفاده از فناوري‌هاي جديد براي آموزش زبان فارسي با مشارکت و هماهنگي بنياد سعدي و معاونت علمي و فناوري رييس‌ جمهوري و همچنين اولويت دادن به آموزش زبان فارسي براي ايرانيان خارج از کشور بويژه نسل دوم و سوم که متولد خارج هستند، تأکيد کرد.

همچنين بنياد سعدي موظف شد براي آموزش زبان فارسي غير از روش‌هاي آکادميک و دانشگاهي براي علاقمندان به ارتباط و تعامل با ايران در زمينه‌هاي تجاري، زيارتي و گردشگري طراحي‌هاي لازم را انجام دهد.

در ادامه نيز بر ضرورت تدريس زبان فارسي با کمک ايرانيان که در خارج از کشور زندگي مي‌کنند، تأکيد شد.

همچنين در اين جلسه مقرر شد، مساعدت‌ها و پشتيباني‌هاي مالي از بنياد سعدي، براي جبران کمبودها در راه اشاعه زبان فارسي در نظر گرفته شود.

در اين جلسه مباحث مرتبط با سند اسلامي کردن دانشگاه‌ها و اجراي منويات مقام معظم رهبري در اين خصوص مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: