کد خبر: ۲۲۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل قرقیزستان به فینال کافا رسید.

صعود ایران به فینال با گلزنی دوباره طارمی و آزمون

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار در چارچوب مرحله گروهی تورنمنت کافا از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در ورزشگاه دولن اوزور موخوف بیشکک به مصاف تیم ملی قرقیزستان رفت.

دو تیم در حالی در آخرین بازی گروه اول به مصاف هم رفتند که ایران در اولین دیدار برابر افغانستان به یک پیروزی پرگل ۶ بر یک دست پیدا کرد و قرقیزها هم برابر افغانستان با یک بر صفر به پیروزی رسیدند.

شاگردان قلعه‌نویی از همان دقایق اولیه با فشار روی دروازه قرقیزستان به دنبال رسیدن به گل بودند. با این حال قرقیزها با ارائه یک فوتبال دفاعی و فشرده راه رسیدن به دروازه را برای مهاجمان کشورمان سخت کرده بودند.

در اولین موقعیت جدی این دیدار در دقیقه ۱۶ ضربه سر پورعلی‌گنجی روی سانتر علیرضا جهانبخش را دروازه‌بان قرقیزستان راهی کرنر کرد.

در ادامه فشار ایران ادامه پیدا کرد و در نهایت در دقیقه ۳۴ بود که مهدی طارمی با پاس عمقی جهانبخش در مصاف تک به تک، دروازه قرقیزستان را باز کرد تا ایران یک بر صفر پیش بیفتد.

۴ دقیقه خطای مدافعان قرقیزستان روی مهدی ترابی در محوطه جریمه، ایران را صاحب یک ضربه پنالتی کرد و طارمی این ضربه را تبدیل به گل دوم خودش و تیم کشورمان تبدیل کرد.

نیمه اول با برتری ملی‌پوشان فوتبال ایران با نتیجه ۲ بر صفر برابر قرقیزستان به پایان رسید.

نیمه دوم را قرقیزستان برای جبران گل‌های خورده هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۵۲ میرلان مورزائف توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند تا نتیجه بازی ۲ بریک شود.

در ادامه اما تیم ملی کشورمان خیلی زود توانست جبران کند و در دقیقه ۵۶ پاس محمد محبی از جناح چپ، پشت شش قدم به طارمی رسید و او هم با به یک ضربه دقیق گل سوم را وارد دروازه قرقیزستان کرد.

۱۰ دقیقه بعد این بار نوبت به سردار آزمون رسید و مهاجم ایران بایرلورکوزن در دقیقه ۶۶ پس از نفوذ در محوطه جریمه با یک شوت محکم گل چهارم ایران را به نام خودش ثبت کرد.

در دقیقه ۷۹ باز هم آزمون با کنترل دقیق و یک ضربه روپا گل پنجم ایران را وارد دروازه قرقیزستان کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار