کد خبر: ۲۲۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
هر سال با افزایش دمای هوا در نزدیکی تابستان، مسافر تور قشم به‌شدت کم می‌شود. مسافران به دو دلیل افزایش دمای هوا و باصرفه نبودن قیمت تور قشم در ایام گرم سال، به این جزیره سفر نمی‌کنند. به همین دلیل ایرلاین‌ها تعداد پروازهای مستقیمشان را به قشم کاهش می‌دهند. به شکلی که در حال حاضر فقط از دو شهر تهران و اصفهان آن هم با تعداد پرواز محدود امکان سفر مستقیم به قشم وجود دارد. حتی برخی از مسافران حاضرند یک الی دو روز در راه باشند و با تور زمینی قشم به سفر بروند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازار سیاه فروش پروازهای تور قشم؛ قیمت بلیط بیش از نرخ مصوب!

تعداد پروازهای جزیره قشم بسیار محدود شده است. به شکلی که فقط از شهرهای تهران و اصفهان پرواز مستقیم به قشم داریم. همین مسئله باعث شده تا بازار سیاه فروش پروازهای تور قشم به راه بیفتد و چارترکننده‌ها پروازهای برگشت تور قشم را با قیمت بالاتر از نرخ مصوب ارائه دهند. همچنین این محدودیت کنسلی، تأخیر و تعجیل پروازها را نیز افزایش داده است. با وجود این مشکلات مسافر چه کاری باید انجام دهد؟ این مشکل ناشی از چیست؟ آیا مسافر باید بابت افزایش سود چارترکننده، هزینه بیشتری بابت پرواز پرداخت کند؟

مشکلات پرواز تور قشم ناشی از چیست؟

هر سال با افزایش دمای هوا در نزدیکی تابستان، مسافر تور قشم به‌شدت کم می‌شود. مسافران به دو دلیل افزایش دمای هوا و باصرفه نبودن قیمت تور قشم در ایام گرم سال، به این جزیره سفر نمی‌کنند. به همین دلیل ایرلاین‌ها تعداد پروازهای مستقیمشان را به قشم کاهش می‌دهند. به شکلی که در حال حاضر فقط از دو شهر تهران و اصفهان آن هم با تعداد پرواز محدود امکان سفر مستقیم به قشم وجود دارد. حتی برخی از مسافران حاضرند یک الی دو روز در راه باشند و با تور زمینی قشم به سفر بروند. در نزدیکی تابستان از بین مسافران سایر شهرها، شهروندان مشهدی این تور را بیشتر می‌پسندند. همین مسائل باعث کاهش مسافر پرواز قشم و افزایش مشکلات آن مانند تأخیر، تعجیل، کنسلی یا افزایش قیمت توسط چارترکننده‌ها می‌شود.

عدم وجود پرواز قشم به تهران با نرخ مصوب تا اواسط تابستان

مسائلی که برای پرواز قشم پیش می‌آید فقط در مسیر رفت نیست. بسیاری از مسافران برای برگشت از قشم به سمت تهران، با سوءاستفاده چارترکننده‌ها روبه‌رو می‌شوند. چارترکننده‌ها بلیت پروازهای مسیر برگشت قشم به تهران را با نرخ مصوب ارائه نمی‌دهند. مسافر بایستی حداقل 2 الی 2.500 میلیون تومان برای خرید بلیت هزینه کند که چند درصد بالاتر از نرخ مصوب است. اما دلیل افزایش نرخ روی پرواز برگشت چیست؟

افزایش حاشیه سود چارترکننده‌ها با فروش پکیج مسافرتی

چارترکننده‌ها می‌خواهند مسافر یک پکیج کامل مسافرتی (هتل و پرواز با یکدیگر) را تهیه کند یا در صورت رزرو پرواز و هتل به‌صورت تکی، هزینه بیشتری را بابت پرواز برگشت بپردازد. این مسئله بابت بالا بردن حاشیه سود خودشان اتفاق می‌افتد. زیرا تعداد مسافر کمتر شده و چارترکننده‌ها قصد دارند تا در کنار فروش بلیت پرواز، اتاق‌های تحت گارانتی خود را نیز اجاره دهند. به این شکل مسافر انتخاب محدودی برای رزرو هتل دارد. البته می‌توان این مشکل را جور دیگر حل کرد. در آخر مقاله به راه‌حل این مسئله می‌پردازیم.

سوخت کامل هزینه هتل ایجاد مشکل در پرواز قشم

درصورتی‌که پرواز قشم با مشکل تأخیر، تعجیل یا کنسلی مواجه شود، احتمالاً به مشکلاتی از لحاظ هتل بربخورید. به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که پروازتان تعجیل داشته باشد مجبور هستید که زودتر وارد هتل شوید. در این مواقع اگر اتاقتان خالی باشد بایستی با پرداخت نیم شارژ به آن وارد شوید. اما اگر پروازتان تأخیر خورده باشد یا کاملاً کنسل شود، هزینه پرداختی شما به‌ازای هر روزی که وارد هتل نشدید، کاملاً سوخت می‌شود. در نتیجه بایستی پرواز مطمئنی را رزرو کنید.

در صورت کنسلی پرواز تور قشم چه کاری انجام دهیم؟

کنسلی پرواز تور قشم همیشه از سمت چارترکننده یا ایرلاین اتفاق می‌افتد. آژانس مسافرتی دخالتی در این مسئله ندارد. اما اگر این اتفاق پیش بیاید یکسری راه‌حل وجود دارد. اغلب آژانس‌های مسافرتی مانند نهال گشت در صورت وجود پرواز در همان روز، پرواز دیگری را برای شما رزرو می‌کنند. البته اگر در فرودگاه باشید خودتان نیز امکان خرید بلیت پرواز را دارید. در صورت نبود پرواز جایگزین، آژانس مبلغ بلیت را تا 72 ساعت به‌حساب بانکی شما باز می‌گرداند. البته برخی چارترکننده تا یک هفته بازگردانی هزینه را طول می‌دهند.

رزرو تور قشم با پرواز بندرعباس برای حل مشکلات

پیش‌بینی می‌شود وضعیت اسف‌باری که برای پروازهای قشم پیش‌آمده تا مرداد الی شهریور ماه 1402 ادامه پیدا کند. اگر قصد دارید تا با انتخاب‌های محدود از لحاظ هتل به سفر بروید، می‌توانید تور قشم را با پرواز مستقیم از طریق شهرهای تهران یا اصفهان رزرو کنید. البته باید ریسک کنسلی و تأخیر یا تعجیل پروازها را نیز بپذیرید. اما اگر می‌خواهید مشکل خاصی پیش نیاید می‌توانید پروازتان را برای بندرعباس رزرو کرده و سپس از طریق لنج یا اتوبوس‌های دریایی به قشم سفر کنید. برای برگشت نیز امکان انجام این کار وجود دارد. می‌توانید پرواز برگشت را از بندرعباس گرفته و به شهرتان بازگردید. این نوع سفر هیچ مشکلی برای شما به وجود نمی‌آورد.

تور زمینی قشم؛ سفری ساده و بدون دردسر اما طولانی

تور زمینی قشم که با قطار برگزار می‌شود دیگر مشکلات پروازها را ندارد. نه کنسل می‌شود و نه تأخیر یا تعجیل می‌خورد. مستقیم با قطار به جنوب کشور سفر می‌کنید. بسیاری از مسافران نیز در حال حاضر به دلیل افزایش مشکلات پروازهای قشم یا کاهش هزینه‌های سفر به سمت رزرو تور زمینی قشم ترغیب شدند. در این نوع سفر ابتدا با قطار به بندرعباس رفته و سپس از طریق اسکله شهید حقانی و با اتوبوس‌های دریایی به سمت قشم عازم می‌شوید.

بازار سیاه فروش پروازهای تور قشم؛ قیمت بلیط بیش از نرخ مصوب!

رزرو تور قشم از طریق آژانس‌های مسئولیت‌پذیر

در حال حاضر اکثر آژانس‌های مسافرتی خدمات مناسبی جهت رزرو تور قشم ارائه می‌دهند. حتی امکان برخی از آن‌ها مانند شرکت نهال گشت، علاوه بر ارائه مشاوره رایگان جهت رزرو پرواز و هتل دارای پشتیبانی 24 ساعته مسافران نیز هستند. یعنی حتی 3 شب نیز مشکلی بابت پرواز یا مسائل دیگر سفرتان ایجاد شود، کارشناس تور قشم سعی بر برطرف کردن آن می‌کند. مشاورین سفر تور قشم نهال گشت مشکلات پرواز جزیره قشم و تمامی جزئیات تورها را مثل کف دستشان می‌دانند. در نتیجه سفر بدون چالشی را برای شما فراهم می‌کنند. شما می‌توانید از طریق تماس با شماره 02633143000 یا مراجعه به سایت nahalgasht.com نسبت به رزرو تور قشم نهال گشت اقدام کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار