کد خبر: ۲۲۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
در حالی‌که امروز پیامکی با این محتوا «آغاز ثبت‌‌نام سبد کالای خانوار با قیمت جهادی» برای عده‌ای از مردم ارسال شد که سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید این ماجرا ارتباطی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ندارد و از آن بی‌اطلاع است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز پیامکی با محتوای آغاز ثبت‌نام سبد کالای خانوار با قیمت جهادی برای عده‌ای ارسال شده است. پیگیری‌های تجارت‌نیوز از گروه ارسال‌کننده این پیامک نشان می‌دهد که همه افراد امکان ثبت نام برای دریافت این سبد کالایی را دارند و قرار است هر ماه این پیامک ارسال شود.

در ادامه، این موضوع را از طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها جویا شدیم. حسینی با ابراز بی‌اطلاعی از ارسال این پیامک، به تجارت‌نیوز گفت: این سبد کالایی اصلا به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مربوط نمی‌شود.

وی افزود: اینکه گروه ارسال‌کننده این پیامک چه فعالیتی دارند، در جریان نیستم.

حسینی همچنین به تعدد ارسال چنین پیامک‌هایی برای خانوار اشاره کرد و در این باره گفت: تعداد این پیامک‌ها زیاد است و واقعا نمی‌توان به تمام آنها توجه کرد.

جزئیات سبد کالای دولت چیست؟

در حال حاضر، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سراسر ایران در دستور کار دولت است. البته به‌تازگی این طرح دچار تغییر و تحولاتی شده است؛ افزایش 20 درصدی مبلغ یارانه برای دهک‌های اول تا سوم. بدین ترتیب، مبلغ 80 هزار تومان هر ماه در حساب سرپرستان خانوار شارژ می‌شود. البته شرط آن هم این است که هر یک از اعضای خانوار مبلغ 320 هزار تومان از 400 هزار تومان تعیین شده را برای خرید کالا صرف کند.

روال کار هم اینگونه است که اعتبار کالابرگ از یک ماه قبل به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. البته 20 درصد اضافی به مبلغ 80 هزار تومان به دهک‌های اول تا سوم اختصاص پیدا می‌کند.

برنج ایرانی، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، بطری شیر کم‌چرب، پنیر، ماست پگاه،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر از جمله 11 قلم کالای اساسی هستند که به سبد خانوار اختصاص می‌یابد. ناگفته نماند که این کالاها به بهای شهریور 1400 به دست سرپرستان می‌رسد.

برچسب ها: سبد کالا ، کالابرگ
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار