کد خبر: ۲۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰
گروه راه ومسکن: ناوگان هوایی کشور این روزها با مشکلات مختلف ومتعددی دست وپنجه نرم می کند به طوری که این مشکلات موجب شده است تا پروازهای مختلف با تاخیرهای زیادی روبروشود که همین امر نقش بسزایی در بالارفتن صدای اعتراض مسافران داشته است.
اختلافات ومشکلات ناوگان هوایی کشور از بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاههای کشور گرفته تا پایین آمدن کیفیت ارائه خدمات فرودگاهی به مسافران در پروازهای مختلف موجب شده است تا ناوگان هوایی کشورنتواند رضایت کامل مشتریان را جلب کند.
اما درجدیدترین مشکلی که برای ناوگان هوایی کشور ایجاد شده است تزریق سوخت به هواپیماهای بعضی از ایرلاین‌ها در فرودگاه امام خمینی(ره) قطع شده است که همین موضوع موجب شد تا بسیاری از پروازهای فرودگاه امام(ره) با تاخیر مواجه شوند.
 از طرفی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با این موضوع مهم به ایسنا می گوید: موضوع سوخت رسانی در فرودگاه امام خمینی(ره) به طور جد در حال پیگیری است.
علی عابدزاده تصریح می کند: تمام تلاشم را به کار می گیرم تا وضعیت فرودگاه امام خمینی (ره) به حالت عادی بازگردد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار می کند: مشکل ایجاد شده مشکل شرکت پخش و پالایش با شرکت‌های هواپیمایی نیست وسازمان هواپیمایی کشوری قبل از این‌ها برای وصول مطالبات پخش و پالایش از شرکت‌های هواپیمایی اقداماتی انجام داد که خوشبختانه به نتیجه رسید.
وی می افزاید:هر گونه اختلال در امر سوخت رسانی درفرودگاه امام موجب تاخیرات پی در پی می‌شود که به صورت انعکاسی پروازهای دیگر را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد ولذا سعی دارم هرچه زودتر بدون اتلاف وقت با تعامل با مسئولان ذیربط موضوع را حل کنم.
از طرف دیگر حمیدرضا سیدی مدیرکل فرودگاه
بین المللی امام(ره) به تسنیم می گوید: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به دلیل بدهی بالای بعضی ایرلاین‌ها از ارائه سوخت به شرکت سوخت‌رسان اوج امتناع کرد و شرکت اوج فقط به عنوان یک شرکت توزیع کننده در فرودگاه امام(ره) فعالیت دارد و به دلیل اینکه از طرف شرکت پخش، سوخت لازم در اختیار شرکت اوج قرارنگرفت سوخت هواپیماهای ایرلاین‌هایی که بدهی زیادی به شرکت پخش داشتند تامین نشد.
سیدی تصریح می کند: قرار نگرفتن سوخت در اختیار ایرلاین‌ها سبب شد تا چندین پرواز فرودگاه امام(ره) با تاخیر مواجه شود که درصددرفع این مشکل هستیم.
 امامدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه اختلاف حساب بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت سوخت در فرودگاه امام خمینی(ره) باعث توقف سوخت‌رسانی به پروازهای این فرودگاه شده است به تسنیم می گوید: توقف سوخت‌رسانی به ایرلاین‌های داخلی و خارجی در فرودگاه امام خمینی(ره) مربوط به اختلاف حساب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت سوخت‌رسانی اوج است.
محمدسعید شرفی تصریح می کند: به دلیل این اختلاف حساب سوخت‌رسانی به ایرلاین‌های داخلی و خارجی متوقف شده است و همین موضوع سبب شده است تا ذخیره مخازن سوخت فرودگاه امام(ره) رو به اتمام باشد.
وی می گوید: باقطع سوخت اکثر شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی دچار مشکل شده‌اندبه طوری که شرکت‌هایی که هواپیماهای بزرگ دارند با محدودیت بیشتری در زمینه سوخت مواجه هستند.
به هرحال آن موضوعی که در نگاه اول مهم جلوه می کند بروز مشکلات پیوسته وزنجیره وار درناوگان هوایی کشور است به طوری که اگر قسمتی از این ناوگان مختل شود همین امر موجب می شود تا سایر قسمتهای ناوگان هوایی با اختلال جدی روبروشوند.
از طرفی با توجه به اینکه ظرفیت وکیفیت پایین ارائه خدمات به مسافران در ناوگان هوایی به یکی از مهم ترین معضلات جدی تبدیل شده است موضوع قطع سوخت ایرلاین‌ها بدهکار وبه دنبال آن تاخیرپروازها می تواند نشانگر این موضوع باشد که ناوگان هوایی کشور به لحاظ مالی نگاهی ویژه ای را می طلبد.
نابراین انتظار می رود درشرایطی که روز به روز برتعداد مسافران هوایی در کشور افزود می شود مسئولان مختلف در ناوگان هوایی وشرکت‌های تامین کننده سوخت هواپیما درجهت کسب رضایت مشتریان گام بردارند تا دیگر شاهد بروز مشکلات سخت افزاری وبه دنبال آن وقوع تاخیرهای چندساعته پروازی نباشیم.
گزارش از: احمدرضا صباغي
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار