کد خبر: ۲۲۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
بازار سهام هفته سوم تیرماه را با از دست دادن کانال 2.2 میلیون واحدی آغاز کرد و تا پایان هفته نیز نتوانست ارتفاع از دست داده را بازیابد. به این ترتیب در آخرین روز معاملاتی هفته، کانال 2.1 میلیونی نیز از دست رفت! این هفته همچنین بازار سهام با خروج سهمگین پول حقیقی و سنگین شدن وزنه فروشندگان مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام سومین هفته تیرماه را در وضعیتی ناامیدکننده سپری کرد. طی این هفته، شاخص کل بورس 131 هزار و 228 واحد، معادل 6 درصد فروریخت و با از دست رفتن کانال 2.1 میلیونی روی ارتفاع دو میلیون و 71 هزار واحد متوقف شد.

طی این هفته اگرچه دو خبر مثبت مبنی بر افزایش نرخ فروش محصولات بهمن‌موتور و گزارش خوب فولادی‌ها از جمله ارفع نیز منتشر شد اما زور این خبرهای مثبت به خبرهای منفی پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها نرسید تا در نهایت، شاخص‌های بازار سهام افت زیادی را تجربه کنند.

به این ترتیب در طول هفته سوم تیرماه، بازار سهام روزانه با خروج پول مواجه بود و در هیچ کدام از روزهای هفته نتوانست پول حقیقی جذب کند. در نهایت، مجموع تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی در این هفته به چهار هزار و 288 میلیارد تومان رسید.

عملکرد شاخص‌های بازار سهام

در نخستین روز از هفته جاری، شاخص کل بورس با از دست دادن بیش از هفت هزار پله، 0.34 درصد افت کرد و با از دست دادن کانال 2.2 میلیون واحدی در سطح دو میلیون و 195 هزار واحدی ایستاد. این در حالی بود که معاملات شرکت‌های کوچک و متوسط، شاخص هم‌وزن را از سقوط نجات داد تا این نماگر در پایان روز نخست معاملات، با رشد هزار و 290 واحدی در پله 777 هزار واحدی قرار گیرد.

روز یکشنبه، شیب نزولی شاخص کل شدت گرفت و به این ترتیب نماگر بورس تهران با افت 18 هزار و 772 واحدی معادل 0.86 درصد پایین رفت و به پله دو میلیون و 176 هزار واحدی رسید. در این روز شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با افت 0.85 درصدی به سطح 770 هزار و 824 واحدی رسید.

شاخص کل بورس در روز دوشنبه نیز مسیر نزولی را ادامه داد و با ریزش 17 هزار و 829 واحدی معادل 0.82 درصد پایین رفت تا در ارتفاع دو میلیون و 158 واحد متوقف شود. شاخص هم‌وزن نیز در این روز با کاهش 1.29 درصدی روبرو شد و در سطح 760 هزار واحد به کار خود پایان داد.

روند شاخص کل بورس در چهارمین روز معاملاتی هفته، مصداق بارز سقوط بود به نحوی که با بیش از 30 هزار واحد عقب‌نشینی، معادل 1.4 درصد پایین رفت و در پله دو میلیون و 128 هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز در این روز کاهش 1.88 درصدی را تجربه کرد و به سطح 746 هزار واحدی رسید.

در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس بالاخره ارتفاع 2.1 میلیون واحدی را از دست داد و با ثبت 56 هزار و 900 واحد ریزش، معادل 2.68 درصد پایین رفت تا در پله دو میلیون و 71 هزار واحدی هفته سوم تیرماه را به پایان برساند.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم و ارزش معاملات خرد در نخستین روز هفته بسیار پایین بود. حجم معاملات در این روز به 8.5 میلیارد برگه سهم رسید و ارزش معاملات خرد نیز تنها پنج هزار و 937 میلیارد تومان بود. این شروع، کام معامله‌گران را تلح کرد تا نسبت به روزهای آتی هفته با احتیاط بیشتری تصمیم‌گیری کنند. در این روز بیش از 214 میلیارد تومان خروج پول حقیقی صورت گرفت.

در دومین روز از هفته سوم تیرماه، خلاف جهت نزولی شاخص‌های کل و هم‌وزن، حجم و ارزش معاملات خرد با رشد نسبی همراه بود. به نحوی که حجم معاملات خرد به 10 میلیارد برگه سهم رسید و ارزش معاملات خرد نیز 6 هزار و 930 میلیون تومان شد. در این روز روند خروج پول حقیقی ادامه یافت و به 288 میلیارد تومان رسید.

روز دوشنبه حجم و ارزش معاملات خرد نسبت به روز قبل، تغییر چندانی نداشت؛ به نحوی که حجم معاملات خرد به 10.2 میلیارد برگه سهم رسید و ارزش معاملات خرد نیز 6 هزار و 788 میلیارد تومان بود. این در حالی بود که میزان خروج پول حقیقی افزایش یافت و به 848 میلیارد تومان رسید.

چهارمین روز معاملاتی هفته سوم تیرماه با رشد حجم و ارزش معاملات خرد همراه بود به نحوی که حجم معاملات از 14.6  میلیارد برگه سهم عبور کرد و ارزش معاملات خرد نیز به هشت هزار و 310 میلیارد تومان رسید. در این روز خروج پول حقیقی نیز با جهش همراه بود و به هزار و 738 میلیارد تومان رسید!

در آخرین روز معاملاتی هفته حجم معاملات خرد اندکی کاهش داشت و به 12.6 میلیارد برگه سهم رسید. در همین حال ارزش معاملات خرد نیز افت را تجربه کرد و به هفت هزار و 382 میلیارد تومان رسید. در این روز همچنین بازار سهام با خروج بیش از 1200 میلیارد تومان پول حقیقی روبرو شد!

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار