کد خبر: ۲۲۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص لایحه عفاف و حجاب گفت: مجلس با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهداف بسیار خوبی برای ارتقای این لایحه آماده کرده و در نظر گرفته است که هفته آینده در مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، احمد راستینه عصر امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه فرهنگ بخش زیربنایی و مهم در پیشرفت کشور است، گفت: ما در اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی و در دستورات مقام معظم رهبری خصوصا در سند مهندسی فرهنگی کشور شاهد این موضوع بودیم، اما متاسفانه اجرایی نمی‌شود.

چالش‌های امروز نتیجه عدم اجرای نقشه مهندسی فرهنگی است

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه که امروز به عنوان چالش‌ها و آسیب‌های حوزه فرهنگ در جامعه از آن‌ها یاد می‌شود به دلیل عدم تحقق برنامه‌ریزی‌های دقیق و درست شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با سند مهندسی کشور و دغدغه مؤمنین و دلسوزان نظام و انقلاب در حوزه فرهنگ است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی‌بر اینکه فرهنگ به قدری مهم است که حاضرم جانم را برای آن فدا کنم، بیان کرد: سوال اینجاست چرا در دولت‌های مختلف سهم فرهنگ در برنامه‌ریزی و بودجه عمومی کشور سهم ناچیزی است؟

راستینه ادامه داد: گرچه در این ۲ سال گذشته سهم فرهنگ از نیم درصد بودجه عمومی به ۲.۵ درصد بودجه عمومی ارتقا پیدا کرده است، اما این حجم از عقب‌ماندگی‌ها این مسئله را جدی می‌کند که اگر ما نسبت به قصه فرهنگ کوتاهی کنیم آینده کشور با مخاطرات گسترده‌ای رو به رو خواهد شد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وضعیت کنونی کشور حاصل عدم انجام مسئولیت‌های دستگاه‌های مختلف در اجرایی‌سازی نقشه مهندسی فرهنگی کشور و مصوبات شورای انقلاب فرهنگی است.

وی اضافه کرد: آنچه که ما در طی سه سال پیگیری کرده‌ایم همان فرهنگ است که اساسا در نظام برنامه‌ریزی کشور به درستی دیده نمی‌شود.

راستینه گفت: خوشبختانه اصلاح ساختار به درستی شروع شده است و پیشنهاد شما مبنی بر اصلاح ساختار فرهنگی و انقلابی‌سازی ساختار فرهنگی ناظر بر فکر و اندیشه انقلابی موجب قوت قلب است.

وی بیان داشت: واجب است ساختار انقلابی فرهنگی را در کشور حاکم کنیم، اما زمانی که سراغ اجرایی‌سازی می‌رویم دست فرهنگ در این حوزه خالی و بضاعتش کم است.

۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرایی‌سازی مصوبات شورای فرهنگی عمومی استان‌ها پیش‌بینی شد

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان با اشاره به اینکه فرهنگ پیش‌روی انسانیت، نقطه رهایی جامعه ما و رسیدن به تمدن بزرگ است، اظهار داشت: لازم است به سمت عملیاتی‌سازی مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان‌ها حرکت کنیم، این مسئله نیازمند اعتبارات است.

وی ادامه داد: امسال خوشبختانه یک‌هزار میلیارد تومان برای اجرایی‌سازی مصوبات شورای فرهنگی عمومی استان‌ها پیش‌بینی شده و انتظار ما تخصص صد در صد این مبلغ است.

راستیه در ادامه بیان داشت: ظرفیت نیرو‌های انقلابی و فرهنگی ما در استان بسیار است اگر بناست ساختار‌های چابکی وجود داشته باشد باید همه ظرفیت‌های موجود دیده و در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی کشور به خدمت گرفته شود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در پایان در رابطه با لایحه عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: ارائه این لایحه به مجلس شورای اسلامی با تلاش دولت و قوه‌قضائیه بود، مجلس با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهداف بسیار خوبی برای ارتقای این لایحه آماده کرده و در نظر گرفته است که هفته آینده در مجلس ارائه می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار