کد خبر: ۲۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
سفیر پاکستان در ایران:
سفیر پاکستان در ایران، به ضعف بازاریابی شرکت‌های ایرانی در کشورش اشاره کرد و گفت: با وجود بازار مناسب تعدادی از کالای مورد نیاز پاکستان از ترکیه و دیگر کشورها تامین می‌شود در حالیکه وظیفه سفارت تسهیل روابط دو کشور است.

  نورمحمد جادمانی در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، با اشاره به جمعیت 300 میلیون نفری پاکستان، ایران و افغانستان و حتی چین گفت: باید از ظرفیت این سه کشور برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی سود برد.

وی ادامه داد: امروزه با توجه به شرایط موجود حجم مطلوب مبادلات دو کشور باید پنج میلیارد دلار باشد، در حالیکه یک میلیارد و 200 میلیون دلار است که بسیار کم است.

سفیر پاکستان در ایران به اطلاعات بازرگانی کشورش به زبان انگلیسی اشاره کرد و افزود: برای دستیابی راحت‌تر تجار ایرانی نیاز است اطلاعات به زبان فارسی ترجمه شود.

جادمانی از فعال نبودن اتاق مشترک بازرگانی دو کشور خبر داد و اظهار کرد: هر یک از استان‌های ایران می‌توانند با یکی از ایالت‌های پاکستان اتاق مشترک بازرگانی ایجاد کنند.

وی به ضعف بازاریابی شرکت‌های ایرانی در کشورش اشاره کرد و گفت: با وجود بازار مناسب تعدادی از کالای مورد نیاز پاکستان از ترکیه و دیگر کشورها تامین می‌شود در حالیکه وظیفه سفارت تسهیل روابط دو کشور است.

سفیر پاکستان در ایران، با اشاره به رفع موانع صادرات دام به ایران گفت: در این ارتباط محدودیت‌هایی از طرف ایران اعمال شده است، دام‌های وارداتی ایران از پاکستان قاچاق و از مجاری رسمی صادر نمی‌شود.

جادمانی برای رفع این مشکل ایجاد منطقه قرنطینه دام و واحدهای بسته‌بندی مواد پروتئینی در خاک پاکستان به طرف ایرانی پیشنهاد کرد و افزود: ذبح دام منطبق با مقررات سازمان دامپزشکی ایران در کشتارگاه‌های لاهور و کراچی انجام می‌شود و بخشی از مواد پروتئنی مشهد از این کشتارگاه‌ها که در اختیار شرکت‌های ایرانی است، تامین می‌شود.

وی با استقبال از طرح دیدگاه‌های فعالان و اعضای اتاق بازرگانی بیرجند برای افزایش حجم مبادلات اقتصادی، تصریح کرد: رشد اقتصادی پاکستان 4.3 درصد است که این رشد به شرایط اقتصاد جهانی و ثبات سیاست داخلی آن کشور بستگی دارد.

سفیر پاکستان در ایران به مشکل تامین سوخت پاکستان اشاره کرد و یادآور شد: این معضل سبب محدودیت فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و رشد اقتصادی می شود.

جادمانی با بیان اینکه با وجود کمبود انرژی سال گذشته پاکستان 25 میلیارد دلار منسوجات به خارج صادر کرد، مهم‌ترین اقلامی صادراتی پاکستان به ایران را برنج؛ مرکبات و کنجد دانست.

نام:
ایمیل:
* نظر: