کد خبر: ۲۲۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار سطح زرد برای وزش باد و بارش باران طی دو روز آینده در بسیاری از نقاط کشور صادر شده است.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی  از جمله  رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ را در برخی از مناطق شاهد هستیم.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارش در ارتفاعات را در شرق مازندران، گلستان، شرق و شمال هرمزگان، گیلان، شرق اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی طی دو روز آینده شاهد خواهیم بود.

او می‌گوید: لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی بر اثر این سامانه بارشی را شاهد خواهیم بود.

او افزود: وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد خیزش یا نفوذ گردوخاک  شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب و شرق خراسان رضوی، شرق و جنوب سمنان، ایلام، خوزستان، بوشهر، شمال و شرق اصفهان طی دو روز آینده  گزارش شده است.

 او گفت: توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در فضای باز بویژه برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی پرهیز و احتیاط در فعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی انجام شود.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار