کد خبر: ۲۲۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
شرکت «متا» در روزهای گذشته از عینک جدید هوشمند «متا و ری‌بن» رونمایی کرد که قرار است در هفته‌های آینده روانه بازار شود. این عینک علاوه بر قابلیت هوش مصنوعی،‌ امکان ضبط ویدیو دارد، اقدامی که نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی را افزایش می‌دهد. قیمت این عینک به گفته شرکت متا ۲۹۹ دلار است.

مراقب عینک جدید متا و حریم شخصی تان باشید + فیلم

متا در کنفرانس Connect 2023 از جدیدترین محصول خود یعنی عینک هوشمند ری بن متا – Ray-Ban Meta Smart Glasses رونمایی کرد که قابلیت‌های جذابی دارد و کاربران را از هدفون بی‌نیاز می‌کند. متا و ری‌بن با طراحی این محصول نشان دادند در تلاش هستند نیازهای کاربران را در جدیدترین گجت‌های خود بگنجانند.

عینک‌های هوشمند متا دیگر استوریز نام ندارند و متا آنها را عینک هوشمند خطاب می‌کند. عینک جدیدی که متا به تازگی در رویداد خود معرفی کرد، اکنون برای پیش خرید آماده شده است و از ۱۷ اکتبر با قیمت ۲۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

هدف از طراحی و ساخت عینک‌ قرن‌هاست بهبود بینایی بوده است، اما اکنون با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، انتظارات از یک عینک تنها به افزایش سطح بینایی محدود نمی‌شود. عینک‌های هوشمند یکی از آخرین فناوری‌های روز دنیا محسوب می‌شوند که سبب شدند دید جهان نسبت به کارایی این ابزار به‌ظاهر ساده دستخوش تغییر شود.

برای نخستین بار در جهان گوگل در سال 2013 جدیدترین گجت هوشمند خود یعنی عینک هوشمند Google Glass Explorer را معرفی کرد و هدف از این کار این بود که بازار گجت‌های پوشیدنی هوشمند را با تحول رو‌به‌رو کند و به محبوبیت ساعت‌های هوشمند و ابزار پوشیدنی بی‌سیم بیفزاید. عینک‌های هوشمند با فناوری هوش مصنوعی و اتصال بی‌سیم، در تلاش‌اند امکان تصویربرداری و تماس بی‌سیم را برای کاربران فراهم آوردند.

با عینک هوشمند ری بن متا ویدیو ضبط کنید و به اشتراک بگذارید

طراحی و ساخت عینک هوشمند ری بن متا دو هدف را به دنبال داشت: اولین مورد این است که با این گجت هوشمند جدید نیاز کاربران به هدفون از بین برود. عینک‌های هوشمند دارای سیستم صوتی شخصی مشابهی مانند مدل‌های آمازون Echo Frames و سری Bose Tempo هستند که موسیقی پخش می‌کنند و در تلاش‌اند از لذت بردن کاربران از شنیدن صدای موسیقی اطمینان حاصل کنند.

با معرفی جدیدترین نسل عینک هوشمند، متا سیستم میکروفون را نیز به میزان قابل توجهی ارتقا داده است. این مدل جدید به پنج میکروفون، از جمله یکی در پل بینی مجهز شده است که شنیدن تماس‌ها و دستورات صوتی را بسیار واضح‌تر می‌کند. این درحالی است که مدل‌های قبلی The Stories فقط یک میکروفون داشتند و به نوعی در ارتفاع یا شرایط بادی از کار می‌افتادند.

دومین هدف از توسعه‌ی این محصول جذاب فعالیت به عنوان یک دوربین است. عینک‌های هوشمند جدید دارای لنزهای دوربین کوچکی در هر قسمت سمت راست هستند، درست مانند مدل استوریز، اما این دوربین‌ها عکس‌های 12 مگاپیکسلی و فیلم‌های 1080p می‌گیرند که هر دو ارتقای بزرگی نسبت به نسل قبلی دارند.

شما می‌توانید تقریباً 500 عکس و 100 ویدیو 30 ثانیه‌ای (این حداکثر طولی است که عینک اجازه می‌دهد) را قبل از پر کردن 32 گیگابایت حافظه داخلی ذخیره کنید و همه چیز از طریق برنامه Meta View همگام می‌شود. این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد هر چیزی را که ثبت می‌کنید به سرعت در پلتفرم‌های متا به اشتراک بگذارید.

علاوه‌بر عکس‌برداری و فیلم‌برداری با دوربین، با عینک هوشمند ری بن متا اکنون می‌توانید یک پخش زنده به فیس‌بوک یا اینستاگرام را تنها با چند ضربه روی عینک شروع کنید. هنگامی که در حال ضبط هستید، یک نور سفید در اطراف لنز می‌تابد تا نشان دهد که ضبط درحال انجام است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار