کد خبر: ۲۲۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
جهش ناگهانی قیمت دلار و به تبع آن قیمت طلا و سکه، در کنار ریزش سهمگین بازار سهام، نشان داد که جنگ در سواحل مدیترانه، فرمانده بازارها در هفته جاری بوده است. با این حال، امروز فضای بازارها اندکی تغییر کرد و با عقبگرد قیمتی مواجه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، آتش جنگ میان رژیم صهیونیستی و فلسطین از روز شنبه هفته جاری، بازارها را به شدت داغ کرد. به‌نحوی که قیمت دلار توانست مقاومت‌های پیش روی خود را بشکند و از سطح 49 هزار تومان به سطح 53 هزار تومان جهش کند. این روند بازار طلا و سکه را هم صعودی کرد اما موجب ریزش سنگین شاخص کل بورس و خروج سهمگین پول حقیقی از این بازار شد. با این حال به نظر می‌رسد ورق بازارها برگشته است!

عقبگرد دلار تا کف کانال 52 هزار تومانی

قیمت دلار امروز با عقبگرد مواجه بود و در حالی که طی روزهای اخیر از مرز 53 هزار تومان نیز گذشته بود، امروز در کف کانال 52 هزار تومانی قرار گرفت و روی رقم 52 هزار و 200 تومان معامله شد. قیمت دلار در معاملات پشت خطی هم در همین محدوده قرار دارد و تمایل زیادی برای کاهش نشان می‌دهد.

اثر پروانه‌ای دلار در بازار طلا و سکه

اثر پروانه‌ای دلار در بازار طلا و سکه هم پدیدار شد و قیمت‌ها را در این بازار کاهشی کرد. به نحوی که قیمت سکه امامی امروز سه کانال عقب نشست و از سطح قیمتی 31 میلیون تومان در کانال 28 میلیون تومانی قرار گرفت! قیمت طلای 18 عیار هم در پایان معاملات امروز کاهشی شد و در مرز دو میلیون و 400 هزار تومان برای هر گرم قرار گرفت.

بازگشت بورس

جهش قیمت دلار در روزهای گذشته، همه بازارها را افزایشی کرده بود اما بورس تهران در واکنشی غیرقابل پیش‌بینی، ریزش کرد. این روند با خروج سهمگین پول حقیقی هم همراه بود و به نظر می‌رسید، سهامداران نه تنها به دلیل ترس از نااطمینانی اقتصادی بلکه با هدف کسب سود از بازارهای دلار، طلا و سکه، چوب حراج به دارایی خود زده‌اند.

این روند هیجانی تا روز گذشته نیز ادامه داشت اما از نیمه معاملات روز دوشنبه به این سو، نه تنها خروج پول کاهش یافت بلکه شاخص‌های بازار نیز مثبت شدند. بازگشت سهامداران به بورس در نهایت ورود پول حقیقی به این بازار را در روز جاری رقم زد.

اکنون به نظر می‌رسد در آستانه ورود به چهارمین هفته مهرماه، هیجان جنگ میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در کرانه‌های دریای مدیترانه، در بازارهای ایران به تدریج فروکش کرده و معامله‌گران را به تاسی از منطق برای دادوستدها مجاب کرده است.

گزارش‌های بیشتر درباره تحولات بازارهای دارایی را در صفحات بازار سرمایه و طلا و ارز بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار