کد خبر: ۲۲۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
پس از فروکش‌ تب تنش‌های جنگ اسرائیل و حماس در بازار سرمایه، شاخص‌های بورسی در روز جاری صعودی شدند. اما موضوعی که باید به آن اشاره کرد، بی‌رمقی معاملات است. چرا که اکثر سهم‌های پرتراکنش با رنج منفی روبه‌رو شدند و حجم و ارزش معاملات عدد بسیار پایینی را ثبت کرد. به‌ویژه اینکه این میزان در مقایسه با روز گذشته هم کاهش نشان می‌داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود رفتار کرد و اندکی افزایش ارتفاع داد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با افزایش پنج هزار و 890 واحدی که معادل 0.29 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 19 هزار واحدی ایستاد.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد و بیشتر از چهار هزار و 400 واحد افزایش ارتفاع داد. به این ترتیب این شاخص توانست در پایان بورس امروز با رشد 0.65 درصدی به سطح 690 هزار و 423 واحدی برسد.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را پنج میلیارد و 600 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و 223 میلیارد تومان نشان می‌دهد. جالب است گفته شود این اعداد کمترین ارقام ثبت شده در هفته‌ است.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 91 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم وبملت، خگستر و ثفارس بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شستا و وبملت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ومشان با افزایش 9.46 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وبوعلی نیز با افت 6.32 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های شاروم، پارسان و وتجارت تعلق گرفت. همچنین سهم‌های وتجارت، ملت و ومعلم نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای وبملت، گلدیرا و غمایه خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های حفارس، کوثر و ملت رقم خورد. همچنین ثاخت در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد وپویا بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار