کد خبر: ۲۲۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
اکوایران : امروز دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق ایران در ابلاغیه ای که روز یکشنبه ۷ آبان ماه جاری صادر شد، صورتجلسه مصوبه شورای مذکور را به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای اجرا ابلاغ کرده است.

بر اساس این مصوبه که به امضای اکثریت اعضای شورا رسیده است، اتاق ایران مکلف شده است در راستای اجرای مصوبه مذکور، اقدامات لازم را برای برگزاری مجدد انتخابات با قید فوریت به انجام رسانده و نتیجه را به دبیرخانه منعکس نماید.

سال گذشته اولین جلسه شورای‌ عالی نظارت بر اتاق بازرگانی در دولت رئیسی برگزار شد که اعضای اتاق بازرگانی با توجه به ضعف‌های آیین‌نامه اتاق بازرگانی خواستار بازنگری در آن بودند. 

با وجود اینکه از سالیان گذشته اعضای شورا به دفعات خواستار بازنگری آیین نامه انتخابات اتاق بازرگانی بودند اما این درخواست به انتخابات دوره دهم نرسید و انتخابات با آیین نامه قبلی برگزار شد.

با این حال با وجود اینکه انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران به دفعات از قانونی بودن انتخابات برگزار شده دفاع کرده، اما مخالفان همچنان به قانونی نبودن انتخابات اتاق پافشاری کردند.

این ابلاغیه در حالی اعلام شده با شک و شبهاتی همراه است و براساس پیگیری‌های اکوایران از فعالان بخش خصوصی این موضوع عطف به ماسبق نمی‌شود و انتخابات دوره دهم همچنان ماهیت خود را حفظ خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار