کد خبر: ۲۲۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
فارس : سندی که به بیرون درز کرده نشان می‌دهد وزارت اطلاعات رژیم اسرائیل خواستار کوچ اجباری و دائمی ۲.۲ میلیون ساکن نوار غزه به صحرای سینا شده است.

این سند رسمی که ۱۰ صفحه دارد مربوط به تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ است و بر روی آن لوگوی وزارت دفاع حک شده است. وزارت دفاع رژیم صهیونیستی یک نهاد کوچک دولتی است که تحقیقاتی در زمینه سیاست‌گذاری انجام می‌دهد و پیشنهادهایش را در اختیار نهادهای اطلاعاتی، ارتش و سایر وزارتخانه‌ها قرار می‌دهد.

در این سند که پایگاه +۹۷۲ آن را گزارش داده سه گزینه درباره آینده فلسطینی‌ها در نوار غزه با توجه به جنگ فعلی مطرح شده است. یکی از این گزینه‌ها انتقال کل جمعیت ساکنان غزه به صحرای سینا است.

در این سند از رژیم صهیونیستی خواسته شده حمایت جامعه بین‌المللی را از این تلاش جلب کند. با وجود این، تهیه این سند لزوما به معنی این نیست که توصیه‌های مطرح‌شده در آن توسط وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مود بررسی قرار می‌گیرد.

وزارت اطلاعات اسرائیل، بر خلاف آنچه از نام این وزارتخانه برمی‌آید به صورت مستقیم در زمینه‌های اطلاعاتی فعالیت نمی‌کند بلکه مستقلاً مطالعاتی را انجام داده و در میان نهادهای رژیم صهیونیستی توزیع می‌کند. اما توصیه‌های این وزارتخانه الزام‌آور نیستند.

با وجود این، این واقعیت که یک وزارتخانه در کابینه رژیم صهیونیستی اقدام به تهیه چنین طرحی کرده نشان‌دهنده این است که پیشنهاد کوچ اجباری جمعیت غزه چگونه در سطوح بالای سیاست‌گذاری رژیم به بحث گذاشته شده است.

هراس‌ها از چنین طرح‌هایی به ویژه بعد از آنکه رژیم صهیونیستی به ساکنان شمال غزه دستور تخلیه داد شدت گرفته است.

حدود دو هفته پیش «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر  در نشست خبری مشترک با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان با کوچ اجباری مردم فلسطین و انتقال آن‌ها به منطقه‌ای در صحرای سیناء مخالفت کرده بود.

وی تصریح کرد: «کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه به مصر، کوچاندن فلسطینی‌ها از کرانه باختری به اردن را به دنبال خواهد داشت. ما اجازه نخواهیم داد که آرمان فلسطین از بین برود و آن‌چه که در غزه در حال اتفاق است، اقدامی علیه حماس نیست، بلکه بیشتر برای واداشتن ساکنان آن به ترک غزه است. اگر فکر کوچاندن فلسطینی‌ها وجود دارد، چرا آن‌ها به النقب منتقل نمی‌‌‌شوند؟».

السیسی ادامه داد: « ما نمی‌خواهیم که سیناء به پایگاهی برای انجام عملیات‌های تروریستی علیه اسرائیل تبدیل شود...میلیون‌ها مصری، آماده تظاهرات در رد کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از نوار غزه هستند. ما از بین بردن قضیه فلسطین و آرمان آن و کوچاندن فلسطینی‌ها به سیناء را رد می‌کنیم».

 از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه رژیم صهیونیستی همسو با آمریکا به ۱.۱ میلیون فلسطینی ساکن شمال نوار غزه در خصوص باقی ماندن در این منطقه هشدار داد و توصیه می‌کند که به جنوب نوار غزه منتقل شوند.

دولت آمریکا نیز به صراحت از خواسته رژیم اشغالگر برای انتقال فلسطینی‌های نوار غزه به نقطه‌ای به اصطلاح امن در شبه جزیره سیناء از طریق ایجاد یک کریدور بشردوستانه حمایت کرده است. 

مقام‌های مصر این طرح را در راستای اهداف رژیم اشغالگر برای پاکسازی اراضی اشغالی فلسطین از مالکان و ساکنان اصلی آن و اجبار آنها به ترک سرزمین خود می‌دانند.

رژیم صهیونیستی از سال‌ها پیش طرح اسکان فلسطینی‌ها در سینای مصر را مدنظر داشته و ادعا کرده که شبه جزیره سیناء بهترین مکان برای فلسطینی‌ها است تا کشورشان را در آن‌جا برپا کنند!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار