کد خبر: ۲۳۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
توسط عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه:
نماینده مجلس، ادعای رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تمایل نمایندگان به گرانی حامل‌های انرژی به ویژه بنزین را رد کرد و این تصمیم را به گردن دولت انداخت!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جبار کوچکی‌نژاد در واکنش به مواضع داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس به دنبال افزایش حامل‌های انرژی به ویژه بنزین هستند به خانه ملت، گفت: مجلس به هیچ وجه خواهان این موضوع نبوده و همواره تاکید داشته بودجه باید مجهز به منابع پایدار باشد تا با کسری مواجه نشود.

وی افزود: مجلس حتی در برنامه هفتم اجازه افزایش قیمت بنزین برای رفع ناترازی را نداد. چون این قبیل اقدامات می تواند تورم را چند برابر کرده و مشکلات را دو چندان کند اما دولت بندی را لایحه آورده بود که دستگاه های خدمات رسان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه می توانند خدمات را همتراز کنند که به معنای گران کردن خدماتی همچون آب، برق، گاز و بنزین است.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه، متوجه مشکلات اساسی لایحه بودجه از جمله کسری قابل توجه‌ بود و این موضوع یکی از محوری ترین دلایل رد کلیات لایحه بودجه بود. افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، عدم توجه دولت به ابزار رشد 8 درصدی اقتصادی، افزایش مالیات سنگین بخش خصوصی و افزایش حقوق بازنشستگان هم از دیگر مشکلات لایحه بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام



 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار