کد خبر: ۲۳۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه گروه های ریالی مانند بانکی ها و خودرویی ها به نسبت از مابقی گروه ها در بورس عقب تر هستند، ورود نقدینگی به بازار سرمایه می‌تواند خبر خوبی برای صنعت خودرو است.امیدواریم این روند آینده دار باشد و تداوم رو به رشد خود را حفظ کند.

علی عصاری در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با رونق نماد های خودرویی در بورس گفت: نماد های خودرویی مربوط به گروه های ریالی هستند. در ابتدا نماد های بانکی روند سبز را طی و به طبع آن خودرویی ها سوار بر این روند شدند. اگر بخواهیم تحلیل نسبی از صنعت خودرو داشته باشیم در ابتدای هفته جاری وضعیت بازار روند مثبتی داشت.

تحلیلگر بازار سرمایه افزود: با توجه به این که گروه های ریالی مانند بانکی ها و خودرویی ها به نسبت از مابقی گروه ها عقب تر هستند، ورود نقدینگی به بازار سرمایه می‌تواند خبر خوب و خوشایندی برای صنعت خودرو باشد.امیدواریم این روند آینده دار باشد و تداوم رو به رشد خود را حفظ کند.

عصاری به اخبار منتشر شده واردات خودرو اشاره کرد و گفت: از گذشته اخبار مرتبط با واردات خودرو، بارها و بار ها تایید و تکذیب شده است این به آن معناست که شاهد مافیای بزرگی در این صنعت هستیم که منافع خود را دنبال می‌کنند. تصمیمات زیادی از سالیان گذشته بر واردات خودرو اتخاذ می‌شود که نمی‌تواند تاثیر بسزایی بر نمادهای خودرویی بگذارد.

وی ادامه داد: همانطورکه چندین بار واردات آزاد و مجدد بسته شد، به طور یقین تا واردات خودروهای نو برای گروه های خودورویی ایجاد رقابت می‌کند اما این واردات می‌تواند تهدیدی برای قیمت خودرو های داخلی باشد. چرا که قیمت تمام شده در کشور های دیگر پایین است و در پی آن می‌توان خودرویی با کیفیت با قیمت مصرف کننده پایین‌تری را عرضه کرد. اما در هر صورت واردات خودرو باید انجام شود.

تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: اگرچه فراز و نشیب در حوزه واردات خودرو وجود دارد اما احتمال اینکه شاهد واردات خودرو در آینده بود دوراز ذهن نیست. همچنین بازار خودرو باید به بازار جهانی وصل شود و مانند دیگرکشورها خودروسازان وارد رقابت جدی تری شوند، که اگر این رقابت به ثبات نرسد می‌تواند برای بازار خودروگران تمام شود.

وی گفت: هرساله در ماه های پایانی سال شاهد افزایش تقاضا برای بازار خودرو هستیم که این رخداد امسال هم این تکرار شده است. این اتفاق می‌تواند باعث رونق بازار خودرو شود. فکر میکنم تب و تاب برای تقاضای خودرو تا اواخر اسفند ادامه داشته باشد و در پی آن رشد قیمت هارا در بازار شاهد باشیم. تنها راه کنترل قیمت، عرضه آن به میزان کافی است که احتمال این اتفاق از طریق واردات وجود دارد.

کد خبر 485341
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار