کد خبر: ۲۳۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
دو صندوق‌ سهامی سرو و آساس بالاترین بازدهی را از مرداد سال ۹۹ همزمان با شروع ریزش تاریخی بورس تا کنون کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اطلاعات مرکز مالی ایران، شاخص بورس از مرداد‌‌ سال 99 تا پایان آذر 1402 تنها 6 درصد رشد کرده درحالی که در مدت مشابه، تمام صندوق‌های سهامی ETF بالاتر از شاخص بورس بازدهی داشتند.

بر اساس این گزارش، صندوق سهامی سرو با 101 درصد بازدهی(بیش از هزار میلیارد تومان دارایی) و صندوق آساس با 111 درصد بازدهی (دارایی کمتر از هزار میلیارد تومان) بالاترین بازدهی را در میان صندوق‌های سهامی داشتند.

همچنین بازدهی سالانه صندوق‌های سهامی منتهی به آذر 1402 نشان می‌دهد، صندوق سهامی سرو با 65.5 درصد، شاخص هم‌وزن با 59.4 درصد و ثروتم با 53.8 درصد بالاترین بازدهی را در میان صندوق‌های سهامی ETF بیش از هزار میلیارد تومان دارایی کسب کردند.

صندوق سهامی ETF  چیست؟ و چگونه عمل می‌کند؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابزارهای نوینی هستند که برای سرمایه‌گذاری عامه مردم در بورس طراحی شده و با ورود این صندوق‌ها، بورس از یک بازار خاص و حرفه‌ای به یک بازار عام برای تمامی افراد جامعه تبدیل شده و تمامی افراد با هر سن و دانشی می‌توانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

این صندوق‌ها توسط معامله‌گران حرفه‌ای و با تجربه بورس مدیریت می‌شود و افراد با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها غیر‌مستقیم وارد معامله‌گری بهترین سهم‌ها می‌شوند. این صندوق‌ها معمولا بازدهی بالاتر از شاخص بورس و افرادی که مستقیم سهام می‌خرند بازدهی بالاتری کسب می‌کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار