کد خبر: ۲۳۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸
طبق بخشنامه‌ جدید گمرگ:
تعرفه واردات گوشی بیش از ۶۰۰ دلاری که از مرداد ۸ درصد تعیین شده بود طبق بخشنامه‌ جدید گمرگ به ۳۰ درصد افزایش یافت تا زمینه گرانی فراهم شود!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گمرک ایران طی بخشنامه‌ای، اعلام کرد: تعرفه واردات گوشی همراه به روش مسافری به 30 درصد افزایش یافت. این تعرفه پیش از این معادل 8 درصد ارزش گوشی محاسبه می‌شد و تعرفه وارادات به شیوه تجاری 15 درصد است. با این مقایسه، تعرفه واردات گوشی مسافری از گوشی تجاری ارزان‌تر بود.

این بخشنامه در راستای نامه معاونت قوانین مجلس بوده که دستور داد تعرفه ورودی واردات تلفن‌ همراه با قیمت بیش از 600 دلار در رویه‌های غیر تجاری مسافری و پستی به جای مصوبه 8 درصدی در مرداد سال جاری، 30 درصد محاسبه شود.

به باور فعالان بازار این اتفاق می‌تواند باعث گران‌تر شدن گوشی‌هایی مانند آیفون‌های 14 و 15 شود که در حال حاضر به شکل عمده و از طریق مسافری وارد می‌شوند.

ابتدای مرداد بود که گمرک در راستای ابلاغیه وزارت صنعت، تعرفه واردات مسافری گوشی‌های بیش از 600 دلار را 8 درصد اعلام کرد تا واردات گوشی‌ مسافری برای حدود 5 ماه ارزان‌تر از تجاری باشد. این شرایط در حالی رقم خورد که طبق قانون بودجه سال جاری، واردات گوشی در سایر رویه‌ها باید 2 برابر تعرفه در بخش تجاری لحاظ می‌شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار