کد خبر: ۲۳۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
رئیس مرکز کنترل گاز اعلام کرد:
رئیس مرکز کنترل گاز با پیشنهاد پوشش زمستانه در خانه و دمای رفاه 18 تا 21 درجه، گفت: در صورت صرفه جویی تنها ۱۰ درصد در مصرف گاز تا ۵۰ میلیون متر مکعب در مصرف صرفه جویی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا کوشکی با اعلام ضرورت مصرف بهینه گاز، گفت: میزان گاز مصرفی در بخش خانگی و تجاری در فصل تابستان بیشتر در حوزه پخت و پز و استفاده از آب گرم معادل 25 درصد از تولید است اما با شروع فصل سرما از آبان، روند مصرف گاز در بخش تجاری و خانگی افزایشی و در زمستان هم به حداکثر می‌رسد.

وی افزود: مصرف گاز بخش خانگی 65 درصد از تولید بوده و در زمستان به 80 تا 85 درصد هم خواهد رسید که درصد زیادی از گاز تولیدی را شامل می‌شود اما در صورت صرفه جویی 10 درصدی تا 50 میلیون متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی خواهد شد. مردم در بخش خانگی و تجاری و اداری با رعایت نکات بسیار ساده مانند دمای رفاه 18 تا 21 درجه در منزل می‌توانند در کاهش مصرف گاز سهیم باشند.

کوشکی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از مردم در فصل سرما، پوشش زمستانه در منزل ندارند. درصورتی که با لباس گرم، تحمل دمای 18 تا 21 درجه در منزل به راحتی قابل انجام است. همچنین بسیاری از مراکز تجاری از سیستم‌های گرمایشی گرماتاب در فضای پیاده رو استفاده می‌کنند که هدررفت انرژی گرمایی بسیار زیادی داشته و گاز زیادی مصرف می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار